سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
آب حیات در سرزمین تاج و تخت
10 تیر 1400 - 10:19
شناسه : 14620
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد مطرح کرد؛ مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: با حمایت مجدانه وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران، پس از ۴ ماه پیگیری، برنامه‌ریزی و برگزاری جلسات تخصصی در سطوح مختلف وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان ایمیدرو قرارداد خرید تضمینی انتقال آب به منطقه ویژه اقتصادی لامرد امضا و ابلاغ شد.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، احسان انصاری مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد، اظهار داشت: قرارداد سرمایه‌گذاری و فروش آب در اسفندماه ۱۳۹۷ با سرمایه‌گذار بخش خصوصی یعنی شرکت فراآبرسان سرزمین امضا شد که تاکنون پیشرفت اجرایی نداشته است. لذا به منظور رفع موانع سرمایه‌گذاری و اجرایی شدن قرارداد گذشته، سازوکار فنی و حقوقی جهت تضمین خرید و پرداخت مبالغ پیش خرید آب از سرمایه‌گذار پروژه نمک‌زدایی و انتقال آب خلیج فارس به شهرستان‏ لامرد، توسط منطقه ویژه اقتصادی انرژی‌بر لامرد تدوین شد که خوشبختانه در آستانه روز صنعت و معدن در سال تولید؛ پشتیبانی‏‌ها و مانع‎‌زدایی‌ها، قرارداد مذکور با سرمایه‌‌گذاری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال به امضای منطقه ویژه اقتصادی لامرد به نمایندگی از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و سرمایه‌گذار بخش خصوصی شرکت فرآبرسان سرزمین رسید.

وی افزود: امیدواریم امضای این قرارداد سبب اطمینان خاطر سرمایه‌گذار پروژه انتقال آب از خلیج فارس به شهرستان‌های لامرد، مهر و به‌ویژه منطقه‌‌ی ویژه اقتصادی لامرد می‌شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد، گفت: خرید ۲۵٫۴ میلیون مترمکعب آب در سال توسط منطقه ویژه اقتصادی لامرد تعهد شد که این منطقه مطابق قرارداد در الحاقیه یاد شده، آب را به صورت پلکانی از سرمایه‌گذار بخش خصوصی خریداری ‌کند.

انصاری بیان کرد: براساس الحاقیه قرارداد یاد شده، منطقه ویژه اقتصادی لامرد برای حمایت از سرمایه‌گذار بخش خصوصی نمک‌زدایی و انتقال آب خلیج فارس به لامرد در طول مدت ساخت، باید مبلغ سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال را به عنوان پیش خرید آب به سرمایه‌گذار بپردازد.

گفتنی است، در این پروژه، آب خلیج فارس پس از شیرین‌سازی به روش اسمز معکوس از آبگیر ساحل بندر پارسیان واقع در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان توسط خط لوله به طول ۶۷ کیلومتر به منطقه ویژه اقتصادی لامرد منتقل می‌شود. مدت زمان اجرای پروژه ۲۴ ماه از تاریخ ابلاغیه فوق است.

شایان به ذکر است که با انتقال آب دریای خلیج فارس به شهرستان لامرد، اولین گام عملیاتی در راستای بهره‌مندی استان فارس از آب دریای خلیج فارس برداشته شده است. با توجه به نیاز آبی منطقه ویژه اقتصادی لامرد در افق طرح که بالغ بر ۵۰ میلیون مترمکعب آب در سال پیش‌بینی شد، بحران تنش آبی در شهرستان‏‌های استان و همچنین نیازهای توسعه‏‌ای پیش‌ روی بخش‌های صنعت، کشاورزی و شرب استان فارس برنامه‌ریزی‎‌ها به نحوی انجام شد که در ادامه با مشارکت و حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت توسعه طرح نمک‌زدایی و انتقال آب جهت بهره‌مندی سایر شهرستان‏‌های فارس از نعمت آب خلیج فارس فراهم خواهد شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.