چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
آخرین سری ورق‌های فولادی پروژه ملی گوره به جاسک تحویل داده شد
25 اسفند 1399 - 18:30
شناسه : 9066
مدیر تولید شرکت فولاد اکسین خوزستان: در آیین تولید و تحویل آخرین سری ورق‌های فولادی API محیط ترش فولاد اکسین خوزستان که ۲۵ اسفند ماه برگزار شد، مدیر تولید این شرکت از تحویل آخرین سری ورق‌های فولادی پروژه ملی انتقال نفت از گوره به جاسک خبر داد و گفت: فولاد اکسین خوزستان علاوه بر ورق‌های ۶۰ APl X توانسته است ورق 70 APl X با عرض ۴ متر و ۵۰ سانتی متر برای لوله‌های ۵۶ اینچ را تولید کند و در زمینه تولید ورق‌های ۷۰ X به تولید انبوه دست یافته‌ایم.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولاد اکسین
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهرنگ اهدایی مدیر تولید شرکت فولاد اکسین خوزستان، اظهار داشت: طی دو تا سه سال گذشته یک پروژه مهم انتقال نفت در دستور کار وزارت نفت قرار گرفت که شامل انتقال نفت محیط ترش از گوره به جاسک بود؛ شرکت فولاد اکسین خوزستان برای این پروژه، باید ورق‌هایی را تولید و در اختیار شرکت‌های لوله‌سازی قرار می‌داد که حدود یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری را شامل می‌شد.

وی افزود: در گذشته این ورق‌ها از کشورهای خارجی وارد کشور می‌شدند و میزان قابل توجهی ارز برای تامین این ورق‌ها از کشور خارج می‌شد؛ اما با وجود شرایط سخت تحریم، وزارت نفت نتوانست ورق‌های فولادی مورد نیاز پروژه را از طریق منابع خارجی وارد کشور نماید.

مدیر تولید شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: با توجه به توانمندی‌ شرکت‌های فولادی داخل کشور، یک کنسرسیوم ما بین شرکت‌های فولاد اکسین خوزستان، فولادمبارکه اصفهان و شرکت لوله‌سازی اهواز به وجود آمد و توانستیم این پروژه را تولید و تکمیل کرده و به وزارت نفت تحویل دهیم.

اهدایی ادامه داد: فولادمبارکه برای نخستین بار توانست مواد اولیه مورد نیاز این پروژه را تولید کند و بالغ بر ۴۰۰ هزار تن اسلب فولادی به شرکت فولاد اکسین خوزستان منتقل نماید. بنابراین با همت کارکنان متخصص این مجموعه توانستیم طبق مدت زمان منظم و برنامه‌ریزی شده، ۴۰۰ هزار تن را با بهترین کیفیت نورد کرده و به شرکت‌های لوله‌سازی اهواز تحویل دهیم.

وی عنوان کرد: این پروژه اتفاقی بسیار بزرگ و مهم برای شرکت فولاد اکسین خوزستان به شمار می‌آید؛ زیرا که توانستیم ضمن تامین فولاد مورد نیاز یکی از استراتژیک‌ترین پروژه‌های وزارت نفت، توانمندی بالای شرکت‌های فولادی را در ایران به اثبات برسانیم.

مدیر تولید شرکت فولاد اکسین خوزستان با اشاره به اینکه فولاد اکسین خوزستان برای اولین‌بار توانست ورق‌های مناسب برای محیط ترش را در کشور تولید کند، اذعان داشت: فولاد خوزستان علاوه بر ورق‌های۶۰ API X توانسته است ورق۷۰ API X با عرض ۴ متر و ۵۰ سانتی متر برای لوله‌های ۵۶ اینچ را تولید کند و در زمینه تولید ورق‌های۷۰  X، به تولید انبوه دست یابد.

محصولات اکسین، کشور را از واردات بی‌نیاز کرد

در ادامه ابوالفضل حیدریان مدیر کنترل کیفیت و آزمایشگاه شرکت فولاد اکسین خوزستان در خصوص این پروژه گفت: محصولات تولید شده در شرکت فولاد اکسین خوزستان، توانایی رقابت با رقبای خارجی را دارند و امروزه این شرکت توانست کشور را از واردات محصولات شرکت‌های فولادسازی خارجی بی‌نیاز ‌کند.

وی افزود: سال گذشته توانستیم در شرکت فولاد اکسین خوزستان، آزمایشگاه خوردگی مورد نیاز مهندسی و توسعه وزارت نفت برای تولید این محصول را افتتاح کنیم و این شرکت به عنوان اولین شرکت فولادی کشور در زمینه تولید ورق‌های API ورق‌های عریض شناخته می‌شود.

مدیر کنترل کیفیت و آزمایشگاه شرکت فولاد اکسین خوزستان در پایان، خاطرنشان کرد: خوشبختانه صفر تا صد پروژه ملی انتقال نفت از گوره به جاسک شامل مرحله تولید اسلب در شرکت فولادمبارکه اصفهان، تولید ورق در شرکت فولاد اکسین خوزستان و تولید لوله در شرکت لوله‌سازی اهواز، بومی‌سازی شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.