سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
آذربایجان غربی یکی از قطب‌های معدنی کشور
20 تیر 1400 - 11:39
شناسه : 14941
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در جلسه معدنکاران شهرستان تکاب گفت: با توجه به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در این استان باید سالانه ۴۰ هزار تن مواد معدنی از معادن آذربایجان غربی استخراج شود.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، غلامرضا بابایی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در راستای تحقق بخشی به منویات مقام معظم رهبری و شعار سال که به عنوان سال «تولید؛ پشیتبانی‌ها و مانع‌زادیی‌ها» از سوی ایشان مزین شد، تلاش و بسترسازی برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در استان اجرای شد.

وی افزود: استان آذربایجان غربی از نظر آب، خاک، زیرساخت‌های صادراتی و نزدیکی به کشورهای اوراسیا و اروپایی دارای مزیت‌ها و ظرفیت‌های بسیار مناسبی نسبت به نقاط دیگر کشور است که باید از آن‌ها به نحوه احسن استفاده کنیم. لذا بیش از ۹۸ درصد سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در استان از سوی بخش خصوصی صورت می‌گیرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: با توجه به اینکه بوکان در شاه راه شمال به جنوب قرار دارد و همچنین وجود ظرفیت‌های بسیار بالای این شهرستان از نظر آب، خاک و مواد معدنی به خصوص سنگ آهن، خاک نسوز و انواع سنگ تزیینی؛ موقعیت مناسبی برای احداث واحدهای فراوری این مواد معدنی را دارد.

بابایی بیان کرد: هم‌اکنون در این شهرستان ۴۵ معدن دارای پروانه بهره‌برداری با ظرفیت استخراج سالانه بیش از ۴۰ هزارتن انواع مواد معدنی و با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۴۳۲ میلیارد ریال زمینه اشتغال مستقیم را برای ۴۳۳ نفر فراهم کرده است. همچنین ۳۲ محدوده معدنی دارای پروانه اکتشاف معتبر و ۵ معدن دارای گواهینامه کشف در این شهرستان در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از معادن و راه‌اندازی واحدهای فراوری صنایع معدنی در استان علاوه بر جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی و ایجاد ارزش‌افزوده برای استان، مشکلات عدیده‌ای موجود در استان از جمله اشتغال‌زایی، محرومیت‌زدایی، توسعه اقتصادی و درآمدزایی مناسب را مرتفع خواهد کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی  در پایان خاطرنشان کرد: در شهرستان بوکان چند معدن راکد با سرمایه‌گذاری بخش خصوص راه‌اندازی و به چرخه تولید بازگردانی شده است که در آینده چند معدن سنگ تزیینی راکد نیز به چرخه تولید باز خواهند گشت و در همین راستا واحدهای فراوری مواد معدنی از جمله سنگ‌آهن و فراوری خاک نسوز در این شهرستان با همکاری سازمان ایمیدرو و بخش خصوصی راه‌اندازی خواهد شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.