سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
آزادسازی پهنه معدنی جنوب خراسان در آینده‌ای نه چندان دور
05 اسفند 1399 - 17:03
شناسه : 7825
مدیر امور معادن سازمان صمت خراسان شمالی از آزادسازی پهنه معدنی واقع در جنوب استان طی آینده نزدیک خبر داد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، وحید ابراهیمی مدیر امور معادن سازمان صمت خراسان شمالی، با اشاره به اینکه چند سالی است که پهنه جنوب استان در حال مطالعه توسط سازمان زمین‌شناسی است، اظهار داشت: ضمن اعلام پایان  مطالعات پیرامون این موضوع، باید اشاره داشت که نقاط امیدبخش برای وجود مواد معدنی همچون بوکسیت شناسایی شده است.

وی افزود: علاوه بر اینکه اطلاعات و نتایج به دست آمده توسط سازمان زمین‌شناسی به وزارت صمت ارسال شده است، مکاتبات لازم نیز جهت آزادسازی پهنه برای تایید نهایی وزارتخانه و جهت اطلاع‌رسانی، از طریق سامانه کاداستر صورت گرفت.

مدیر امور معادن سازمان صمت خراسان شمالی، گفت: بعد از اطلاع‌رسانی توسط این سامانه، ایمیدرو جهت تامین مواد معدنی مورد نیاز جهت اجرای فاز افزایش تولید پودر آلومینیا در شرکت آلومینیای ایران، وارد عرصه می‌شود.

ابراهیمی در پاسخ به این سوال که آیا با آزاد شدن این پهنه می‌توان خوراک مورد نیاز اجرای طرح افزایش تولید پودر آلومینیا در شرکت مذکور را تامین کرد یا خیر، بیان کرد: پهنه مذکور، تاکنون بلوکه شده بود اما به زودی با در اختیار قرار دادن نتایج در این زمینه، ضم آزادسازی این پهنه، می‌توان از طریق آن، مقدار قابل توجهی خوراک مورد نیاز شرکت را تامین کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این پهنه با محدوده‌ای در حدود ۶ هزار کیلومتر، توسط ایمیدرو در حال اکتشاف است. لازم به توضیح است که پهنه مذکور دارای ذخایر خوبی از ماده معدنی بوکسیت است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.