پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
آزادسازی ۵۰ میلیون بشکه از ذخیره‌سازی راهبردی نفت
03 آذر 1400 - 14:08
شناسه : 20917
براساس گزارش‌های منتشر شده، رییس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که ۵۰ میلیون بشکه از ذخیره‌سازی راهبردی نفت این کشور برای کاهش قیمت این کالای راهبردی آزاد می‌شود.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به‌گزارش اخبارفلزات، جو بایدن رییس‌جمهور ایالات متحده آمریکا در روز سه‌شنبه دوم آذرماه اعلام کرد که وزارت انرژی این کشور با هدف پایین‌ آوردن قیمت بنزین، ۵۰ میلیون بشکه از ذخیره‌سازی راهبردی نفت خود را در تلاشی هماهنگ با دیگر مصرف‌کنندگان بزرگ نفت برداشت می‌کند.

کاخ‌سفید اعلام کرد که وزارت انرژی آمریکا ۵۰ میلیون بشکه از ذخیره‌سازی راهبردی نفت این کشور برداشت می‌کند. ۳۲ میلیون بشکه از این مقدار در چند ماه آینده و به‌صورت قرضی برداشت می‌شود، یعنی باید در چند سال آینده به این ذخیره‌سازی بازگردانده شود. ۱۸ میلیون بشکه دیگر در واقع تسریع فروش نفتی است که کنگره آمریکا پیش از این مجوز آن را صادر کرده بود و در چند ماه آینده انجام می‌شود.

برداشت از ذخیره‌سازی راهبردی نفت آمریکا به موازات دیگر کشورهای بزرگ مصرف‌کننده انرژی از جمله چین، هند، ژاپن و کره جنوبی و حتی انگلیس انجام می‌شود. همچنین دیگر مصرف‌کنندگان بزرگ دنیا از جمله هند، چین و ژاپن پیش از این اعلام کرده‌اند از ذخیره‌سازی راهبردی نفت خود برداشت خواهند کرد، اما تحلیلگران انتظار دارند این اقدام هماهنگ تنها تاثیری موقتی بر قیمت جهانی نفت خام داشته باشد و معتقدند که قیمت کنونی نفت در بازار با توجه به آزادسازی ذخیره‌سازی‌ها قیمت‌گذاری شد.

براساس این گزارش، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) با اعلام امکان آزادسازی ذخیره‌سازی راهبردی نفت به ژاپن، آمریکا، چین، هند و کره جنوبی درباره آزادسازی میلیون‌ها بشکه از ذخیره‌سازی‌های راهبردی نفتشان هشدار داده بود و اعلام کرده بود احتمال واکنش این ائتلاف زیاد است. لذا این ائتلاف اطلاعات دقیقی درباره واکنش احتمالی خود نداد، اما امکان دارد که برنامه تسهیل تدریجی کاهش تولید خود را تغییر دهد و روند افزایش تولید را از رویه کنونی هم آهسته‌تر ‌کند تا ورود بشکه‌های اضافه نفت جبران شود.

گفتنی است، نشست اوپک و متحدانش (اوپک‌پلاس) برای تصمیم‌گیری درباره روند افزایش تولید روز پنجشنبه هفته آینده مصادف با ۱۱ آذرماه برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.