سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
آزادسازی ۲ هزار محدوده اکتشافی در استان فارس
04 اردیبهشت 1400 - 13:12
شناسه : 11022
استاندار فارس خبر داد؛ استاندار فارس، با اشاره به آزادسازی دو هزار محدوده اکتشاف معدن در این استان طی سال گذشته، گفت: این موضوع فرصتی مناسب برای علاقه‌مندان فعالیت در حوزه‌های مرتبط با معدن است و سازمان صنعت، معدن و تجارت باید بکوشد تا افراد بتوانند وارد فعالیت‌های معدنی شوند.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس در جلسه شورای معدن استان فارس در شیراز، اظهار داشت: تسهیل و تسریع در روند صنعتی شدن و بهره‌برداری بیشتر از معادن موجود باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی در خصوص پیشرفت تهیه نقشه راه معدن و صنایع معدنی استان، افزود: این نقشه راه نیازمند گفت‌وگوهای علمی در مجامع علمی و کاربردی است تا به شکل مطلوبی تکمیل و ارائه شود. در این راستا، مطالعه، اکتشاف و پتانسیل‌یابی در زمینه معادن از فعالیت‌های پایه‌ای است که زمینه توسعه فعالیت‌های معدنی را فراهم می‌کند.

استاندار فارس گفت: طی سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ در زمینه اکتشافات معدنی، تفاهم‌‌نامه‌ای با شرکت ایمیدرو پیگیری شد که امیدواریم نتایج آن برای دانشگاه‌ها و نیز صنایع مرتبط با معادن مفیدالفایده باشد.

رحیمی ادامه داد: امسال نیز بازگرداندن معادن و صنایع معدنی راکد به چرخه بهره‌برداری، افزایش تولید و راندمان فعالیت‌های معدنی به همراه تاسیس صنایع مرتبط با فعالیت‌های معدنی، استفاده از اکتشافات جدید بر اساس نیازهای کشور و تقاضای موثر، مورد توجه جدی مدیریت ارشد استان فارس در سال ۱۴۰۰ قرار گرفت.

وی با اشاره به پیشرفت حدود ۴۰ درصدی پروژه آهک هیدراته در داراب و توسعه سرمه فیروزآباد، عنوان کرد: توسعه صنایع موجود معدنی در دستور کار است؛ به طوری که باید بکوشیم ضمن ساخته شدن کارخانه‌های جدید، واحدهای در دست اجرا نیز سریع‌تر به بهره‌برداری برسند.

استاندار فارس در پایان ضمن قدردانی از فعالیت‌های مشترک مطالعاتی و علمی واحد خاک نسوز آباده، خاطرنشان کرد: از همه ظرفیت‌ها و متخصصان در سراسر کشور برای توسعه معدنی استان استفاده می‌شود. همچنین در آینده نزدیک، کلنگ واحد فروکروم در شهرستان نی‌ریز این استان به زمین زده خواهد شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.