سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
آزادسازی ۲۰۳ هزار کیلومتر مربع از مساحت معدنی کشور
11 خرداد 1400 - 14:53
شناسه : 13229
مدیرکل دفتر امور اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد؛ مدیرکل دفتر امور اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بیش از ۲۰۳ هزار کیلومتر مربع از مساحت معدنی کشور در قالب ۱۰۱ پهنه اکتشافی در ۲۵ استان کشور آزادسازی شده است.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، ابراهیم‌علی مولابیگی مدیرکل دفتر امور اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به زمان آزادسازی پهنه‌های یاد شده، اظهار داشت: مطابق برنامه زمان‌بندی طی پنج روز تا پایان خرداد ماه امسال، پهنه‌های اکتشافی کشور که جلسه نهایی آن‌ها برگزار و مناطق امیدبخش با تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ادامه کار به سازمان استان‌ها ابلاغ شده است، آزاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه همه پهنه‌های یاد شده راس ساعت ۱۱ صبح آزاد خواهند شد، افزود: بر اساس برنامه زمان‌بندی پهنه‌های واقع در استان‌های سیستان و بلوچستان، آذربایجان‌غربی، ایلام، زنجان و خراسان‌رضوی در تاریخ ۱۸ خرداد، پهنه‌های استان‌های سمنان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان و قزوین در تاریخ ۲۳ خرداد، پهنه‌های واقع در استان‌های خراسان‌جنوبی، خراسان‌شمالی، جنوب استان کرمان، کرمان و قم در تاریخ ۲۴ خرداد، استان‌های البرز، آذربایجان‌شرقی، کهگیلویه و بویراحمد، همدان و اصفهان در تاریخ ۲۶ خرداد و پهنه‌های واقع در استان‌های فارس، منطقه آزاد ماکو، گیلان، گلستان و مرکزی در تاریخ ۳۰ خرداد ماه سال جاری آزادسازی می‌شوند.

مدیرکل دفتر امور اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در این مرحله از آزادسازی بیش از ۲۰۳ هزار کیلومتر مربع از مساحت بلوکه شده معدنی کشور آزاد خواهد شد، گفت: باقی‌مانده پهنه‌های مصوب که جلسه نهایی آن‌ها برگزار و مناطق امیدبخش پهنه‌های مذکور با تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ادامه کار به سازمان استان‌ها ابلاغ شده نیز مشمول آزادسازی مرحله بعد خواهند بود.

مولابیگی با اشاره به نتایج عملیات اکتشافی در پهنه‌های یاد شده، بیان کرد: ۱۳۸ محدوده امیدبخش حاصل عملیات اکتشافی در پهنه‌های پیش‌گفته بوده است که حدود ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از مساحت کل پهنه‌ها را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: از کل محدوده‌های امیدبخش اشاره شده، ۷۷ محدوده به مساحت بیش از دو هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع برای برگزاری مزایده عمومی در اختیار سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و بقیه در اختیار مجریان پهنه‌های اکتشافی قرار خواهد گرفت.

مدیرکل دفتر امور اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان خاطرنشان‌کرد: متقاضیان حقیقی و حقوقی می‌توانند با مراجعه به سامانه کاداستر معدن، نسبت به ثبت محدوده مورد در خواست خود در تاریخ‌های یادشده اقدام کنند.

لازم به توضیح است که وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان آیین، دستور برگزاری مزایده عمومی واگذاری ۶ هزار معدن و محدوده حبس شده را که بزرگترین مزایده کشور است، صادر کرد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.