سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
آزادسازی ۸۵ درصد از معادن حبس شده طی هفته آینده
11 اسفند 1400 - 11:12
شناسه : 25244
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک با معاون معدنی وزیر، مدیر عامل ایمیدرو و مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی با بیان اینکه 85 درصد معادن حبس شده دولت در استان کرمان تا هفته آینده آزادسازی می‌شود، از راه‌اندازی پایگاه امداد و نجات کارگران معادن در شمال کرمان تا ابتدای سال آینده خبر داد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک با معاون معدنی وزیر، رییس عامل ایمیدرو و مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی، رییس سازمان صمت استان و رییس اتاق بازرگانی در محل این وزارتخانه، از عدم آزادسازی معادن غیرفعال در اختیار دولت انتقاد کرد.

وی افزود: بخش عمده‌ای از ظرفیت‌های معدنی شهرستان‌های کرمان و راور و به طور کلی استان کرمان در حبس دستگاه‌های دولتی قرار گرفته که متاسفانه به دلایل مختلف نَه معادن را فعال می‌کنند و نه اجازه فعالیت بخش خصوصی را می‌دهند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به تصمیمات جلسات قبل که مقرر شده بود اقدامات این بخش عملیاتی شود، این موضوعات به دلایل مختلف تاکنون به صورت رسمی اعلام و عملیاتی نشده است. موضوعات مربوط به بخش معادن شمال استان و شهرستان راور و همچنین ظرفیت‌های معدنی در مناطق گلباف، راین و چترود بحث اصلی ما در این نشست است.

همچنین در این جلسه معاون معدنی وزیر ضمن تایید مباحث مرتبط با مطالبات جدی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: باید اقدامات هرچه سریع‌تر در این بخش عملیاتی و این معادن تعیین تکلیف شوند.

رییس هیات عامل ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی نیز در این جلسه بیان کردند، اقدامات ما در این خصوص در دستور کار قرار گرفته، اما به دلیل عدم هماهنگی بین مجموعه ایمیدرو، وزارت صنعت، معدن و تجارت و بخشی دیگری از وزارتخانه به صورت عملیاتی و میدانی اجرایی نشده است.

 در این جلسه مقرر شد ۸۵ درصد از پهنه‌های معدنی حبس شده در اختیار ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید ظرف هفته آینده به طور کامل آزاد و در اختیار سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان قرار گیرد تا براساس قوانین نسبت به امکان واگذاری بخش خصوصی جهت فعال‌سازی معادن در کرمان و راور اقدام شود.

گفتنی است، مقرر شد در خصوص سهم ۱۵ درصدی نقاط امید بخش درباره آهن‌ها اجرایی شده تا سال آینده گواهی اکتشاف با اقدامات که توسط ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی انجام می‌شود، اقدامات مربوط به گواهی اکتشاف انجام و سال آینده سرمایه‌گذاری برای ایجاد واحدهای فراوری معدن در حوزه‌های سرب، روی، مس، سنگ‌‌آهن و سایر مداد معدنی اجرایی شود. همچنین در این نشست مقرر شد شرکت ایمیدرو یک هزار میلیارد تومان به اکتشافات منطقه راور، چترود و راین و گلباف اختصاص دهد.

پور ابراهیمی در پایان این نشست خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین پایگاه امداد و نجات معدن در شمال کرمان در محدوده راور با بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری از ابتدای سال آینده با مسئولیت کامل و واگذاری زمین توسط سازمان صمت احداث می‌شود. در این راستا مقرر شد در بخش زیرساخت‌های معدنی فهرست آن‌ها در شهرستان کرمان و راور در لیست مصوبات شورای معادن استان برای بهره‌گیری از منابع مذکور قرار گیرد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.