جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
آسیاب دوم واحد گندله سازی به مدار تولید بازگشت
03 دی 1399 - 10:59
شناسه : 3898
رییس تولید کارخانه گندله سازی مجتمع فولاد خراسان، از تعمیر آسیاب دوم این واحد با تکیه بر توانایی های فنی کارکنان زبده این واحد خبر داد و اعلام کرد: بازگرداندن این تجهیز کلیدی به مدار تولید، صرفه جویی در زمان، بهره وری تولید، افزایش کیفیت مواد گندله تحویلی به واحد احیا و کاهش ریسک های تولید را به دنبال داشته است.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از روابط عمومی فولاد خراسان، مهندس توکلی، با بیان این که ابتدا قرار بود برای تعمیر این تجهیز که دارای گیربکس ها و قطعات خاص مکانیکی و تجهیزات دوار است و به مرور زمان به علت بر هم خوردن توازن (اصطلاحا: «آن_بالانس» شدن) دچار مشکل می شود، برون سپاری صورت گیرد که در نتیجه بررسی های کارشناسی و ارزیابی توانایی فنی پرسنل نگهدای و تعمیراتِ واحد، این کار در داخل شرکت انجام شد.
علیرضا توکلی، مهم ترین دلیل این تصمیم را جلوگیری از هدررفت زمان و سرعت بخشیدن به فرایند تعمیر و اصلاح تجهیز دانست و افزود: مساله آماده به کاری تجهیزات برای فرایند تولید بسیار مهم است و از سوی دیگر علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، کوتاه کردن بازه زمانی انجام تعمیر بسیار مهم بود؛ چرا که در صورت توقف احتمالی آسیاب دیگر، که در مدار تولید قرار داشت، تامین گندله برای واحد احیا با مشکل مواجه شده و عملا فرایند تولید در معرض ریسک توقف قرار می گرفت.
رییس تولید کارخانه گندله سازی فولاد خراسان افزود: استفاده از دو آسیاب برای خردایش کنسانتره در شرکت، باعث افزایش کیفیت تولید است و قدرت مانور واحد گندله سازی را برای استفاده از انواع کنسانتره با ابعاد مختلف افزایش می دهد. چرا که با توجه به کمبود کنسانتره ریزدانه (اصطلاحا: Filter Cake) در کشور، کارخانه هایی مانند فولاد خراسان که دارای دو آسیاب هستند، می توانند از کنسانتره های با دانه بندی درشت تر نیز استفاده کنند.
رییس دفتر فنی واحد گندله سازی هم در این باره گفت: آسیاب های گندله سازی، به علت دوار بودن و تحمل وزن  ۲۰۰ تن کنسانتره در زمان کار، دچار مشکلاتی می شوند که آن_بالانس شدن تجهیز یکی از آن هاست.
مهندس فیروزی نسب افزود: با توجه به دانش کسب شده توسط نفرات زبده ی نت در فولاد خراسان، ریسک انجام این تعمیرات را با مشورت با برخی همکاران در شرکت هایی نظیر پامیدکو و گل گهر سیرجان و نیز بررسی مدارک فنیِ دورانِ ساختِ کارخانه، پذیرفتیم و خوشبختانه این تجهیز کلیدی با موفقیت در مدار تولید قرار گرفت.
رییس نت کارخانه گندله سازی هم در این باره اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که در این رابطه با توجه به خارجی بودن تجهیز وجود دارد، فقدان قطعات یدکی و یا دشواری در تهیه آن است که پذیرش ریسک عدم برون سپاری تعمیرات را دشوار می کند اما کارکنان باانگیزه و دارای تجربه ی ما، با بررسی های دقیق کارشناسی، به این نتیجه رسیدند که از عهده انجام آن برمی آیند.
    مهندس خسروجردی افزایش ۵۰ درصدی معیار کیفیت دانه بندی کنسانتره، کاهش هزینه و زمان تعمیرات، افزایش کیفیت و بهره وری در حلقه های بعدی زنجیره تولید به خاطر افزایش کیفیت گندله تولیدی و بالارفتن زمان در دسترس تولید و آماده به کاری تجهیزات را از مزایای این اقدام درون زا در زمینه تعمیر و نگهداری (نت) در شرکت بر شمرد.     

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.