چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
آغاز اجرای طرح توسعه تولید شمش آهن در شرکت فولاد شاهرود
17 بهمن 1400 - 12:40
شناسه : 24229
فرماندار شاهرود گفت: فرایند فعالیت گام دوم تولید شمش آهن با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان در شرکت فولاد شاهرود آغاز شد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، ابوطالب جلالی فرماندار شاهرود با اشاره به اینکه در پنجمین روز از دهه فجر بهره‌برداری از یک طرح و آغاز عملیات ۲ طرح در شرکت فولاد شاهرود انجام شد، اظهار داشت: افتتاح این طرح با مشارکت شرکت غدیر ایرانیان، شرکت صنعتی و معدنی چادرملو و تعدادی سهامدار دیگر صورت گرفت.

وی از آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه خط نورد و تولید کلاف و همچنین تولید آهن‌اسفنجی در شرکت فولاد شاهرود خبر داد و افزود: هم‌اکنون میلگرد ۶٫۸ میلی متری در این واحد تولیدی به صورت شاخه‌ای تولید می‌شود که با راه‌اندازی این خط تولید می‌توان میلگرد را به صورت کلاف تهیه کرد.

فرماندار شاهرود با بیان اینکه برای اجرای این طرح ۲۴۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد، گفت: برای اجرای طرح تولید آهن‌اسفنجی هم اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شد.

جلالی با باشاره به اینکه ظرفیت تولید این ۲ طرح ۴۰۰ هزار تن در سال برآورد شده است، بیان کرد: اجرای این ۲ طرح با مشارکت شرکت سرمایه‌گذاری غدیر ایرانیان با ۵۳ درصد سهم، شرکت صنعتی و معدنی چادرملو با ۳۵ درصد و سهامداران مردمی با ۱۲ درصد انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی این ۲ طرح، توسعه اقتصادی و اشتغال در شهرستان را به همراه دارد، ادامه داد: پیش‌بینی کارشناسان این است که تا دو سال آینده هر دو طرح به بهره‌برداری خواهد رسید. البته واگذاری معادن مورد نیاز در راستای تامین مواد اولیه ضروری است.

فرماندار شاهرود در پایان خاطرنشان کرد: به منظور تسهیل در انجام فرایند و تکمیل این طرح‌ها مقرر شد نشست‌های تخصصی با دستگاه‌های مرتبط و خدمات‌رسان در چند روز آینده انجام شود.

گفتنی است، افتتاح و عملیات اجرایی ۱۰۶ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر۳۷۲ میلیارد و ۸۹۲ میلیون تومان دهه فجر امسال در شاهرود آغاز می‌شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.