چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024 ساعت ×
آغاز اجرای عملیات حفاری در فاز ۱۱ پارس جنوبی
16 شهریور 1400 - 11:55
شناسه : 17368
مدیرعامل گروه پتروپارس طی بازدید از روند فاز 11 پارس جنوبی گفت: حدود هشت هزار متر عملیات حفاری در فاز ۱۱ پارس جنوبی اجرا شده است.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حمیدرضا مسعودی مدیرعامل گروه پتروپارس در جریان بازدید آخر هفته از روند عملیات حفاری فاز ۱۱ پارس جنوبی، اظهار داشت: مرحله نخست حفاری این فاز شامل حفاری چهار چاه تولیدی با وجود محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا در حال انجام است. لذا پیش‌بینی می‌شود حفاری این چاه‌ها ۱۵ متر است که از این مقدار تاکنون حدود هشت هزار متر حفاری صورت گرفته است.

وی بر ضرورت اقدام‌های همه‌جانبه برای آغاز تولید زودهنگام از آخرین فاز میدان مشترک پارس جنوبی تاکید کرد و افزود: پیمانکاران خط لوله و سکوی طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی انتخاب شده‌اند و اجرای کار پس از تایید شرکت ملی نفت ایران به آن‌ها ابلاغ و عملیات مهندسی سکو و خط لوله برای نصب در موقعیت ۱۱B آغاز می‌شود.

مدیرعامل گروه پتروپارس، گفت: سهم شرکت‌های ایرانی در بخش‌های مختلف طرح توسعه فاز ۱۱ اعم از تامین تجهیزات فراتر از تعهد گروه پتروپارس در قرارداد توسعه فاز ۱۱ بوده و این شرکت همواره حمایت از کالای ایرانی و توان فنی و مهندسی کشور را سرلوحه کارها قرار داده است. لذا شرح کار بخش نخست فاز یک توسعه فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی شامل ساخت و نصب جکت و عرشه، حفاری ۱۲ حلقه چاه و لوله‌کشی یک خط لوله دریایی ۳۲ اینچ از سکو تا خشکی است.

گفتنی است، طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی به‌عنوان آخرین فاز میدان مشترک اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹ با آغاز عملیات بارگیری جکت سرچاهی سکوی ۱۱B آغاز و در نخستین روز خردادماه فرمان عملیات نصب جکت نخستین سکوی آن صادر شد. هدف از اجرای این پروژه، در مرحله نخست و با حفر پنج حلقه چاه، افزایش تولید روزانه ۵۰۰ میلیون فوت‌مکعب گاز ترش غنی و در گام بعد با حفر هفت حلقه چاه دیگر، افزایش تولید تا یک میلیون فوت‌مکعب گاز ترش غنی است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.