چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024 ساعت ×
آغاز اجرای پروژه احداث کارخانه اکسیژن ۴ فولاد خوزستان
10 شهریور 1400 - 9:50
شناسه : 16945
نشست هماهنگی اجرای طرح اکسیژن ۴ فولاد خوزستان، روز سه‌شنبه 9 شهریورماه ۱۴۰۰ با حضور محمد نیکوکار قائم مقام مدیرعامل در امور بهره‌برداری و توسعه، میثم شهنیانی معاون برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌ها، عزت‌الله حسینی مدیر پروژه و جمعی از مسئولان در سالن کنفرانس مهمانسرای نور دویست دستگاه برگزار شد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولاد خوزستان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمد نیکوکار قائم مقام مدیرعامل در امور بهره‌برداری و توسعه شرکت فولاد خوزستان در نشست هماهنگی اجرای طرح اکسیژن ۴ که با هدف نهایی نمودن طرح احداث کارخانه انجام شد، اظهار داشت: پروژه احداث کارخانه اکسیژن ۴ برای شرکت فولاد خوزستان از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چراکه تزریق اکسیژن باعث افزایش کیفیت و کمیت آهن‌اسفنجی می‌شود. لذا امیدواریم طبق برنامه زمان‌بندی این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

اکسیژن شماره ۴ مسیری برای افزایش تولید

میثم شهنیانی معاون برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌ها فولاد خوزستان در ادامه گفت: در شرکت کیفیت و مدت زمان برای اجرای پروژه بسیار مهم و باارزش است. در همین راستا به منظور تامین گازهای صنعتی مورد نیاز طرح‌های توسعه‌ای، احداث کارخانه اکسیژن ۴ در اولویت قرار گرفته و به زودی شاهد آغاز این طرح خواهیم بود.

وی با اشاره به هزینه ۲۶ میلیون یورویی این پروژه، افزود: این پروژه با هدف بهینه‌سازی کیفیت، پایداری سیستم و افزایش ظرفیت تولید طی مدت زمان پیش‌بینی شده ۳۶ ماه به بهره‌برداری خواهد رسید. با راه‌اندازی این طرح، ظرفیت تولید ۱۶ هزار نرمال متر مکعب بر ساعت گاز اکسیژن با درجه خلوص ۹۹٫۵ درصد، یک هزار مترمکعب در ساعت اکسیژن مایع، هشت هزار نرمال متر مکعب گاز نیتروژن، ۵۰۰ متر مکعب نیتروژن مایع و همچنین ۵۶۰ مترمکعب بر ساعت آرگون مایع ایجاد می‌شود.

طرح اکسیژن ۴ پشتیبان طرح‌های توسعه‌ای

بابک اشجع مدیرعامل شرکت بین‌المللی مهندسی ایران(ایریتک) به عنوان مجری این طرح در پایان خاطرنشان کرد: پروژه احداث کارخانه اکسیژن ۴ هم برای پشتیبانی کارخانه‌ شماره یک، دو و سه اکسیژن دارای اهمیت است و هم طرح‌های توسعه‌ای فولاد خوزستان را پشتیبانی می‌کند.

گفتنی است، این میزان تولید علاوه بر تامین گازهای صنعتی مورد نیاز خطوط جدید ریخته‌گری و مگامدول آهن‌اسفنجی (زمزم ۳)، فرصت و بستر لازم جهت توسعه‌های آینده در شرکت فولاد خوزستان را نیز فراهم خواهد کرد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.