سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
آغاز ارسال نفت خام از گوره به جاسک
28 اردیبهشت 1400 - 13:01
شناسه : 12356
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت خبر داد؛ مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت گفت: طی روزهای آینده روزانه ۳۰۰ هزار بشکه نفت خام از گوره به جاسک ارسال خواهد شد.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، تورج دهقانی مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت در بازدید و بررسی وضع ساخت طرح راهبردی گوره به جاسک، اظهار داشت: همه ارکان طرح مذکور به صورت شبانه‌روزی در تلاش برای راه‌اندازی فاز نخست آن بودند. در این راستا، تلمبه‌خانه شماره ۲، به‌عنوان قلب تپنده فاز نخست این طرح در چند روز آینده تکمیل و راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه اتصال خط لوله در مبدا به مخازن گناوه انجام شده است، افزود: در روزهای آینده، تزریق نفت انجام و از طریق تلمبه‌خانه شماره ٢ به گستره‌های بعدی انتقال داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی تلمبه‌خانه شماره ۲ و تاکید بر پایان همه فعالیت‌های مربوط به راه‌اندازی ایمن، گفت: هم‌اکنون ارسال روزانه ۳۰۰ تا ۳۳۰ هزار بشکه نفت خام از سوی چهار دستگاه الکتروپمپ این تلمبه‌خانه میسر شده است.

دهقانی در پایان خاطرنشان کرد: رکورد زمانی پایان این طرح، در نوع خود بی‌نظیر است؛ به‌طوری که اگر آخرین وضع طرح مذکور را در اردیبهشت ‌ماه سال ۱۳۹۹ بررسی کنیم، آن زمان تنها کمی بیش از ۱۰ درصد پیشرفت حاصل شده بود اما اکنون درست در همین ماه طی سال ۱۴۰۰ با تلاش شبانه‌روزی همه ارکان این پروژه شاهد به ثمر نشستن تلاش‌ها هستیم.

بر اساس این گزارش، بیژن زنگنه وزیر نفت نیز ۲۷ اردیبهشت‌ ماه در حاشیه آیین امضای قرارداد توسعه میدان فرزاد اعلام کرد: خرداد ماه سال جاری، نخستین محموله نفت از جاسک صادر خواهد شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.