دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت ×
آغاز استخراج  از معدن بوکسیت در چرام
08 اسفند 1400 - 13:03
شناسه : 25147
معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: بوکسیت معدن سرفاریاب چرام، به صورت خام به جاجرم خراسان منتقل می‌شد و در راستای بهره‌برداری مطلوب از این معدن، استخراج آغاز خواهد شد.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری مهر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، احسان عسکری معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: قرار است در کوتاه مدت، استخراج معدن و در میان مدت کارخانه فسفات در سر فاریاب راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه این امر می‌تواند کمک بزرگی به بخش کشاورزی در کشور باشد، افزود: سالانه ۶۵۰ هزار تن کود فسفات در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد که تنها ۱۰۰ هزار تن آن در کشور تامین می‌شود.

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه وبویراحمد، گفت: ۵۵۰ هزار تن کود فسفات مورد نیاز کشور از آفریقا و سوریه وارد می‌شود و با ایجاد کارخانه فراوری فسفات، علاوه بر رونق در اقتصاد و حذف نیازهای شدید به ارز و دلار، وابستگی کشور به خارج کم‌تر و ایران در مسیر توسعه قرار گرفته و کود فسفات مورد نیاز کشور در استان تولید می‌شود.

عسکری در پایان خاطرنشان کرد: بخش اقتصادی استان در سه حوزه صنعت، معدن و گردشگری برنامه سه ساله تدوین کرده که در صورت تامین مالی بین پنج تا هشت هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.