سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
آغاز اصلاح فرآیند نظام مجوز‌دهی
18 فروردین 1400 - 10:50
شناسه : 9946
معاون طرح و برنامه وزارت صمت خبر داد؛ معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اهمیت بهبود فضای کسب و کار در رشد اقتصادی کشور، کوتاه کردن فرایند صدور مجوز را موجب توسعه سرمایه‌گذاری در بخش تولید عنوان کرد و از پیگیری وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اجرای مصوبات و قوانین موجود در راستای حصول این مهم خبر داد.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص برنامه‌ها و اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای توسعه و رونق در بخش تولید، با اشاره به نظرسنجی انجام شده از نخبگان صنعتی و فعالان اقتصادی در حوزه تولید کشور، اظهار داشت: همانطور که پیش‌تر نیز اعلام شده است، در نظرسنجی انجام شده از قریب به یک هزار نخبه صنعتی کشور، فضای کسب و کار به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل در رشد و رونق تولید عنوان شد.

وی با تاکید بر اینکه تسهیل و تسریع در شروع فعالیت‌های اقتصادی، یکی از شاخص‌های مهم در بهبود فضای کسب وکار و به دنبال آن افزایش جذب سرمایه به بخش تولید است، افزود: در همین راستا، شورای عالی اداری در بهمن سال گذشته، مصوبه‌ای را به منظور ساده‌سازی مراحل راه‌اندازی کسب و کار ابلاغ کرد که در آن این موضوع مورد توجه قرار گرفت.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با توضیح اینکه مصوبه مذکور، دستگاه‌های اجرای متولی یا همکار در صدور مجوزها را موظف می‌کند تا تمامی الزامات و مقررات ذی‌ربط را در ابتدای کار به متقاضیان فعالیت‌های اقتصادی اطلاع دهند، گفت: با اجرای این مصوبه، متقاضیان کسب و کار می‌توانند درخواست خود را برای شروع کار بدون هیچ پیش‌شرط و درگیر شدن در فرایندهای اداری خاص ارائه داده و پیگیر فعالیت خود شوند.

زرندی بیان کرد: به موجب این مصوبه، شروع یک کسب‌ وکار صرفا با خوداظهاری و تعهد متقاضی نسبت به رعایت دستورالعمل‌ها و مقررات مصوب صورت می‌گیرد و پس از ارائه تعهد از طرف متقاضی، بلافاصله مجوز آغاز فعالیت برای وی صادر می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه اجرای این مصوبه موجب تغییر و تبدیل نظارت دستگاه‌های مسئول از بررسی‌های پیشینی به نظارت‌های پسینی می‌شود، عنوان کرد: در این طرح، با ایجاد سازوکارهای جدید نظارتی حین اجرا، اگر هرگونه انحراف از ضوابط و مقررات صورت گیرد، بلافاصله نسبت به ابطال مجوز، تعلیق مشروط، تذکر برای رفع نقص و سایر جرایم و ضوابط تنبیهی اقدام خواهد شد.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان با تاکید بر پیگیری وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اجرای این مصوبه، خاطرنشان کرد: وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت طی نامه‌ای به تمامی دستگاه‌های مرتبط با صدور مجوز، بر ضرورت انتشار و اطلاع‌رسانی ضوابط و مقررات آن دستگاه در هنگام ثبت درخواست به متقاضیان و اخذ تعهدات لازم تاکید نموده و با قید فوریت خواستار اعلام ضوابط و مقررات آن دستگاه و ارسال متن تعهدنامه‌های مربوطه برای درج در سامانه‌ها شده است. امیدواریم با همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌ها و نهادها در اجرای سریع‌تر این مصوبه، شاهد تسریع و تسهیل در حوزه تولید کشور باشیم.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.