پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
آغاز بهره‌برداری از خط جدید اکسیژن و   کوره ذوب شرکت آریان ‌فولاد
09 اسفند 1399 - 17:31
شناسه : 8021
خط جدید اکسیژن و کوره ذوب 20 تنی شرکت آریان‎فولاد با سرمایه‌گذاری بیش از 29 میلیون دلار و 35 میلیارد تومان از محل منابع داخلی این شرکت، با حضور علیرضا رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره‌برداری رسید.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی شرکت آریان‌فولاد
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهمن قاسمی مدیرعامل شرکت آریان‌فولاد در مراسم افتتاح این واحدها، اظهار داشت: مجتمع آریان فولاد در دو زمین ۱۸۰ و ۲۰۰ هزار متری، یک زمین پشتیبانی ۴۵۰ هزار متری و ۱۱۰ هزار متر مربع سالن تولید احداث شده است که ۵ خط نورد با ظرفیت نوردی دو میلیون تن، ۲۴۰ هزار تن ظرفیت تولید شمش شامل دو خط میلگرد ۶۰۰ هزار تنی به همراه دو خط مقاطع به ظرفیت ۳۰۰ و ۲۰۰ هزار تن، توانایی تولید انواع تیرآهن، نبشی، ناودانی، ریل و ورق تا عرض ۴۰ سانتی‌متر، انواع میلگرد و یک خط ذوب قوس‌الکتریکی آلیاژی با ظرفیت ۱۲۰ هزار تن به همراه دو خط ذوب القایی با ظرفیت ۱۲۰ هزار تن (هر خط ۶۰ هزار تن)، مجموعا ۲۴۰ هزار تن ذوب را دراختیار دارد.

وی با اشاره به اینکه کلیه خطوط این شرکت غیر از کوره‌های القایی، توسط کنسرسیومی از معتبرترین سازندگان جهان مانند توشیبا، نیپون‌استیل، پومنی، هیوندایی، SMS، زیمنس، هیتاچی، ABB، شینکو، میتسوبیشی، ساکایی و… به صورت انحصاری و سفارشی ساخته شده است، افزود: این تجهیزات باعث می‌شود که محصولات این شرکت به دلیل استفاده از غلطک‌های «تنگستن کارباید»، با بالاترین استانداردها و مناسب‌ترین قیمت‌ها در اختیار مصرف‌کننده نهایی قرار گرفته  است؛ به طوری که  رضایت مشتری‌های کاربلد را جلب نماید. شرکت آریان‌فولاد تقریبا هیچ مشتری عمومی و دولتی ندارد که کیفیت و قیمت کم‌تر در اولویت نخست آن‌ها قرار داشته باشد و این مایه افتخار ماست.

شایان ذکر است، این شرکت دارای یک خط اکسیژن ‌پلنت با توانایی تولید ۶۰ هزار تن اکسیژن مایع، نیتروژن و آرگون است.

مدیرعامل شرکت آریان‌فولاد با اعلام اینکه آریان‌فولاد دارای یک خط ذوب قوس‌الکتریکی EBT شرکت دانیلی با ظرفیت ۵۰۰ هزار تن (کوره ۷۵ تن) وارد و در سایت خود موجود دارد، گفت: قادر به اجرای مستقل یا شراکت در ساخت مناطقی هستیم که زیرساخت‌های مورد نیاز مانند برق و مواد اولیه را دارا باشند. همچنین خط میلگرد ۶۰۰ هزار تنی که در مرحله تولید آزمایشی قرار دارد به همراه سه کوره القایی ۵۰ تنی با ظرفیت حدود ۴۰۰ هزار تن نیز با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۵ درصد در اوایل تابستان سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

قاسمی همچنین برخی از مشکلات و موانع پیش ‌روی شرکت را یادآور شد و تصریح کرد: مهم‌ترین مشکل شرکت، تهیه مواد اولیه برای خطوط نورد و آهن‌اسفنجی برای خط ذوب است که امیدواریم با مساعدت‌های مسئولان، ضمن رفع کامل آن، ظرفیت تولید شرکت که هم‌اکنون با کمتر از ۳۰ درصد فعالیت می‌کند، افزایش یافته و بتوانیم با حداکثر ظرفیت به فعالیت خود ادامه دهیم.

وی در ادامه از آمادگی این شرکت برای همکاری و مشارکت با فعالان حوزه صنایع فلزی و معدنی جهت ادغام با هدف افزایش بهره‌وری و توانمندی‌ها خبر داد.

مدیرعامل شرکت آریان‌فولاد درخصوص حداقل دستمزدهای تعیین‌شده از سوی شورای عالی کار، بیان داشت: پیشنهاد کرد که مانند کلیه کشورهای دنیا، سطح دستمزد پایه با پول بین‌المللی تعیین و حداقل با ۳۰۰ دلار پایه‌ریزی شود. همچنین در صورت تغییر قیمت به فوریت و هر ماه نسبت به تورم و افزایش نرخ دلار، تغییرات لازم نیز اعمال شود.

قاسمی اذعان داشت: این روش پرداخت باید شامل کلیه خدمات و قیمت‌ها مانند کرایه حمل‌و‌نقل و خرده‌فروشی و… شود و در نتیجه سطح معیشت به صورت منصفانه‌ای برقرار بماند. بنابراین ما به عنوان ذره‌ای از دریای کارآفرینی و کارفرمایی، به تعیین دستمزد پایه غیرمنصفانه و بسیار پایین و دون ‌شان یک زحمتکش، به نوبه خود اعتراض داشته و از سطح دستمزد پایه حداقل ۳۰۰ دلار و تعدیل ماهانه متناسب با تورم به همراه تغییر قیمت دلار، حمایت و پشتیبانی می‌کنیم.

گفتنی است، شرکت آریان‌فولاد در حال‌ حاضر برای ۹۰۰ نفر ایجاد اشتغال کرده است که پیش‌بینی می‌شود در صورت فعالیت با ظرفیت مناسب، سطح اشتغال به دو هزار نفر افزایش یابد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.