سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
آغاز بهره‌برداری از نخستین مرکز انتقال نفت ایرانی
06 تیر 1400 - 13:03
شناسه : 14372
مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه خلیج فارس در بازدید از خط لوله گوره به جاسک و آیین بهره‌برداری از مرکز انتقال شماره 2 این خط گفت: برای نخستین بار مرکز انتقال نفت صددرصد ایرانی توسط منطقه خلیج فارس و به همت پیمانکاران داخلی به بهره‌برداری رسید.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حمیدرضا کیهان‌پور مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه خلیج فارس در این آیین، اظهار داشت: چهار دستگاه الکتروپمپ توسط شرکت پمپ‌های صنعتی ایران در مرکز انتقال شماره ۲  نفت خام گوره به جاسک نصب شد که اکنون چهار دستگاه به شکل ۱+۳ به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: در فاز یک خط لوله گوره به جاسک تقریبا یک‌سوم حجم ظرفیت اسمی آن به میزان ۳۳۰ هزار بشکه در روز به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین پمپ‌های این خط به‌صورت موازی است که هرکدام قابلیت حمل بالغ بر ۱۰۰ هزار بشکه فراورده از مبدا گوره به جاسک را دارند.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه خلیج فارس با اشاره به اینکه در فاز نهایی این ظرفیت به یک میلیون بشکه خواهد رسید، گفت: یکی از نکات برجسته و قابل توجه این خط، تامین نفت خام خوراک پالایشگاه بندرعباس است که برای نخستین بار و به‌صورت زمینی با یک انشعاب ۳۰ اینچ از خط لوله ۴۲ اینچ در کنار شهر بندرعباس انجام می‌شود.

کیهان‌پور در پایان خاطرنشان کرد: از ابتدای تاسیس پالایشگاه بندرعباس تاکنون تامین خوراک این پالایشگاه از طریق دریا و کشتی صورت گرفته است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.