سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
آغاز بهر‌ه‌برداری از ۳ طرح بزرگ فولادی
16 بهمن 1399 - 12:17
شناسه : 6422
با دستور رئیس‌ جمهور رقم خورد؛ همزمان با پنجمین روز دهه مبارک فجر، بهرهبرداری از 3 طرح بزرگ فولادی در استان زنجان، با دستور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری آغاز شد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، در چهل و ششمین برنامه افتتاح جهش تولید، ‌با دستور رییس جمهوری، فاز ۲ شرکت نورد فولادکاران افق، تولیدکننده انواع کلاف‌های پیچ‌سازی استرندر فلزی و استنلس استیل با ظرفیت ۴۵۰ هزار تن و با اشتغال‌زایی مستقیم برای ۱۴۰ نفر در شهرستان ابهر زنجان به بهره‌‌برداری می‌رسد.

عملیات اجرایی فاز سوم این طرح امسال با سرمایه‌گذاری معادل ۳۵ میلیون یورو آغاز و حداکثر تا پاییز ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید. در این مرحله وابستگی کشور به شمش‌های آلیاژی خاص قطع شده و همه‌های آلیاژی صنایع الکترود، شمش‌های استنلس استیل، پیچ مهره، فنر و بیدوایر در داخل تولید خواهد شد.

همچنین شرکت البرز ناب آرش، دومین طرحی است که امروز با دستور رییس جمهوری فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. این شرکت در زمینه تولید شمش آهن مواد اولیه کارخانجات نورد، با ظرفیت یک میلیون تن در سال فعالیت خواهد کرد که برای بیش از یک ‌هزار و ۲۰۰ نفر اشتغال مستقیم و ۵ هزار نفر اشتغال‌زایی غیرمستقیم خواهد داشت.

شرکت جهان نمو، تولیدکننده کنسانتره سنگ‌آهن با ظرفیت ۲۵۰ هزار تن در فاز نخست و قابلیت افزایش تا یک ‌میلیون تن در سال با فراهم آوردن اشتغال مستقیم برای ۱۵۰ نفر در شهرستان سلطانیه، سومین طرحی است که امروز به دست رییس جمهور به بهره‌برداری خواهد رسید. لازم به توضیح است که ۳ طرح‌ فولادی در کنار ۲ طرح صنعتی دیگر، با سرمایه‌گذاری هفت هزار میلیارد تومان برای یک هزار و ۷۶۸ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.