سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
آغاز تعویض ترانس کوره ۵ خوزستان
03 مرداد 1400 - 9:53
شناسه : 15458
مدیر توزیع و تعمیرات برق شرکت فولاد خوزستان گفت: به منظور پایداری خط تولید و با توجه به محدودیت‌‌های برق، طرح تعویض ترانس کوره ۵ با همکاری واحدهای برنامه‌ریزی، ماشین‌آلات، خدمات و با محوریت واحد توزیع و تعمیرات برق از ۳۰ تیرماه ۱۴۰۰ آغاز و مدت زمان پیش‌بینی شده برای اجرای طرح ۱۲۰ ساعت است.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولاد خوزستان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مهران نشیبی مدیر توزیع و تعمیرات برق شرکت فولاد خوزستان از اجرای موفقیت‌آمیز نصب ترانفسرکار در روز سوم طرح خبر داد و اظهار داشت: جابجایی ترانس‌های قدرت نیاز به ایجاد شرایط خاص و ایمن دارد. لذا با توجه به حجم بالای ترانس از نظر ابعاد و محدودیت‌‌های فضای اتاق ترانس کوره، برای خارج نمودن آن و جایگزینی ترانس جدید، به طور میانگین ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد. این مقدار زمان علاوه بر ایجاد وقفه در تولید، باعث سختی بیشتر فعالیت و در نهایت فشار مضاعف به کارکنان درگیر می‌شود. با طرحی که برای اولین بار و با ابتکار کارکنان واحد توزیع و تعمیرات برق شرکت فولاد خوزستان اجرا شد، نصب ترانسفرکار به جای ریل فعلی، شکل اجرایی به خود گرفت. از مهم‌‌ترین ویژگی‌های این طرح می‌توان به کاهش چشم‌گیر زمان جابجایی ترانس از ۲۴ ساعت به ۴ ساعت، ایمنی بیشتر در جابجایی ترانس و در نهایت کاهش توقف تولید اشاره کرد.

وی در پایان با اشاره‌ به طرح تعویض ترانس شماره ۳ ایستگاه اصلی برق، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌‌ترین موارد تعمیراتی در حال انجام، تعویض ترانس شماره ۳ ایستگاه اصلی برق است، که بر روی سکو قرار گرفته و گروه‌های تعمیراتی مشغول نصب متعلقات ترانس هستند. طرح موفق دیگری که روزهای گذشته انجام گرفت، انتقال بار ترانس شماره یک به ترانس شماره ۱۵ از طریق کلیدخانه‌ی جدید بود که این طرح با همکاری معاونت برنامه‌ریزی و توسعه و واحد توزیع و تعمیرات برق با موفقیت اجرا شد. این مهم به منظور درمدار آوردن کلید‌خانه‌ی جدید فولاد خوزستان است؛ چراکه سوئیچ‌گیر فرسوده فعلی سال‌هاست با اشکالات فراوان وظیفه برق‌رسانی به مجموعه فولاد را بر عهده داشته است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.