سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
آغاز تولید در معدن مس تبت
18 دی 1400 - 13:19
شناسه : 22757
زی‌جین ماینینگ روز اعلام کرد که این شرکت تولید را در معدن مس چوئولونگ خود در تبت، که یکی از بزرگ‌ترین معادن این فلز در چین است، آغاز کرده و بدین ترتیب منبع عرضه جدیدی را برای بازار سال آینده فراهم کرده است.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، زی جین، از تولیدکنندگان پرو آوازه مس و طلا که در حال طی کردن روند خرید شرکت معدنکاری لیتیوم موسوم به نئو لیتیوم متمرکز بر آرژانتین است، ۱۸ ماه پیش زمانی که ۵۰٫۱ درصد از سهام اپراتور معدن چوئولونگ شرکت مس تیبِت جولونگ را خرید، کنترل این معدن را به دست آورد و سریعا عملیات ساخت را در این پروژه از سر گرفت.

زی جین در اظهاریه‌ای خطاب به بورس هنگ کنگ گفت انتظار می‌رود که جولونگ کاپر بین ۱۲۰ هزار تا ۱۳۰ هزار تن مس در ۲۰۲۲، شامل حجم‌های حاصل از فاز نخست معدن چوئولونگ و معدن ژیبولا، که مانند چوئولونگ در تبت قرار دارد، تولید کند.

این شرکت بیان کرد که پس از آنکه فاز نخست به ظرفیت تولید طراحی شده دست یابد، حجم تولید سالانه به حدود ۱۶۰ هزار تن مس خواهد رسید. لذا انتظار می‌رود که با توجه به ورود معادن بیشتری به مرحله تولید تنگنای مشاهده شده در بازار کنسانتره مس در سال‌های اخیر تا حدودی در سال ۲۰۲۲ بر طرف شود. حق‌العمل‌های فراوری و پالایش سالیانه موافقت شده توسط شرکت‌های معدنکاری و ذوب برای نخستین بار از سال ۲۰۱۵ افزایش یافته‌اند.

زی جین گفت جولونگ کاپر تقاضای ادغام حقوق معدنکاری برای معدن چوئولونگ و معدن رونگ موکوئولا در مجاورت آن را، با این استدلال که هر دو متعلق به یک کانسار مس هستند، مطرح کرده است.

این شرکت خاطرنشان کرد که پس از ادغام، نام این معدن به جولونگ تغییر خواهد یافت و فازهای دوم و سوم پیگیری خواهند شد. چنانچه این پروژه مصوبه‌های مقامات دولتی مربوطه را دریافت کند، مقیاس استخراج و فراوری نهایی آن به حدود ۲۰۰ میلیون تن سنگ معدن در سال خواهد رسید و این معدن، معدن مسی با بزرگ‌ترین میزان استخراج و فراوری در سطح جهان خواهد شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.