پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت ×
آغاز تکمیل زنجیره ارزش فولاد اکسین
23 شهریور 1400 - 12:51
شناسه : 17761
معاون فنی و بهره‌برداری شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش فولاد اکسین(احیا و فولادسازی) از ماه آینده شروع به کار خواهند کرد.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری فارس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محسن ابوعلی محسن ابوعلی معاون فنی و بهره‌برداری شرکت فولاد اکسین خوزستان، اظهار داشت: رسالت شرکت فولاد اکسین خوزستان، تولید ورق‌های عریض فولادی صنایع مهم کشور از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، کشتی‌سازی و مخازن تحت فشار بوده که به دلیل عدم توان تولید اسلب سنگین مورد نیاز این محصولات در کشور همچنان ظرفیت اسمی این شرکت محقق نشده و در حال حاضر شرکت فولادمبارکه و فولاد هرمزگان بخش قابل توجهی از نیازهای آن را تامین می‌کنند. لذا یکپارچه‌سازی زنجیره ارزش محصولات اکسین منوط به راه‌اندازی طرح فولادسازی این شرکت است.

وی افزود: طبق آمار و سبد محصولات تولیدی فولاد اکسین طی سال جاری ۸۲ درصد مواد اولیه (اسلب) از فولادمبارکه و هرمزگان تهیه شده است؛ چراکه مواد اولیه مورد نیاز خط نورد اکسین اسلب عریض ۲۳ تنی بوده که متاسفانه فولاد خوزستان تنها قادر به تولید اسلب کم عرض سبک ساختمانی با کمترین ابعاد و تُناژ است. در این راستا برای تولیدات فعلی پروژه‌های جاری، نیاز صنایع داخلی و بلاخص صادرات قابل استفاده نیست و در صورت استفاده راندمان کیفی و کمی تولید فولاد اکسین تا حدود ۴۰ درصد کاهش می‌یابد.

معاون فنی و بهره‌برداری شرکت فولاد اکسین، گفت: البته شرکت فولاد خوزستان طی سال‌های گذشته چندین مرحله برای تولید اسلب  API(مورد نیاز صنعت نفت و گاز) اقدام کرد که متاسفانه موفق به انجام این کار نشد. و علت اصلی این موضوع ظرفیت و قابلیت خط فولادسازی و ریخته‌گری آن شرکت است که توانایی تامین خوراک مورد نیاز خط نورد اکسین را ندارد.

ابوعلی در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین از آنجایی که طرح احداث اسلب مناسب ورق عریض از زمان راه‌اندازی در شرکت فولاد اکسین دیده شده و طی سال‌ گذشته اقدامات شایانی در این خصوص انجام پذیرفته و پیشرفت بالایی نیز داشته است، لذا زنجیره ارزش این شرکت زمانی تکمیل می‌شود که اسلب مورد نیاز خط تولید توسط واحد فولادسازی شرکت فولاد اکسین ایجاد شود. البته طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش شرکت(احیا و فولادسازی) از ماه آینده شروع به کار خواهند کرد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.