سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
آغاز روند صعودی بازار سهام
11 خرداد 1400 - 16:46
شناسه : 13242
یکی از تحلیلگران بازار سرمایه با بیان اینکه در روزهای گذشته منابع جدید مالی از کارگزاری‌ها و صندوق‌های با درآمد ثابت به سمت خرید سهام کوچ کرده‌، گفت: روند صعودی بازار به صورت منطقی آغاز شده است.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری مهر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، شاهین احمدی یکی از تحلیلگران بازار سرمایه از آغاز روند منطقی صعود شاخص خبر داد و اظهار داشت: سهم‌های مختلف به خصوص سهم‌هایی که حجم خورده و معامله خوبی داشته‌اند، هم‌اکنون در بازار سرمایه متعادل شده‌اند و خریدار و فروشنده‌های مناسبی پیدا کرده‌اند؛ این در حالی است که برخی از این سهم‌ها، کاهش قیمت زیادی داشته و نمونه آن نیز می‌توان به سهام پالایشگاهی‌ها، پتروشیمی‌ها و فلزی‌ها اشاره کرد که شاهد کاهش قیمت بوده‌اند.

وی افزود: سهم‌های مذکور شاخص‌ساز هستند که در کف قیمتی خود قرار گرفته‌اند، ضمن اینکه اکنون با توقف روند کاهش نرخ ارز و ابطال این سناریو که دولت در ماه‌های باقی‌مانده از عمر خود، ارزپاشی گسترده‌ای صورت خواهد داد، بسیاری از سهامی که دارای محصولات صادراتی بوده‌اند و یا محصولات آن‌ها در بازارهای داخلی با معیار ارزی قیمت می‌خورد، وضعیت رو به رشدی را به خود می‌بینند.

تحلیل‌گر بازار سرمایه، گفت: در واقع، محصولاتی شامل کالاهای فلزی، سرب و روی و فولاد؛ اگرچه به خاطر کاهش قیمت دلار آسیب خواهند دید؛ اما اکنون که دورنمای کاهش قیمت دلار منتفی است و دولت ابزار آن را نیز در اختیار ندارد، وضعیت رو به بهبودی را تجربه می‌کنند؛ ضمن اینکه به نظر می‌رسد که مذاکرات برجامی نیز در فاصله کوتاهی به نتیجه نمی‌رسد؛ پس همین موارد باعث می‌شود که در سهم‌های صادراتی و وابسته به قیمت‌های جهانی که بخش زیادی از بازار را تشکیل می‌دهند، حرکت رو به کاهش نرخ منتفی است؛ پس در حالت کلی، حرکت کاهشی و افت شدید شاخص کل نیز رخ نخواهد داد.

احمدی بیان کرد: البته موضوع در مورد شاخص کل هم وزن اندکی متفاوت است و با توجه به اینکه بسیاری از سهم‌های کوچک هنوز متعادل نشده‌اند و با بازگشایی نماد آن‌ها، شاهد افت شدید هستیم، ممکن است شاخص کل نیز کاهش اندکی را تجربه کند.

وی با بیان اینکه پول‌های موجود در صندوق‌های با درآمد ثابت، مانده نقدی کارگزاری‌ها و سپرده‌های بانکی برای ورود به بازار سرمایه خیز برداشته‌اند، ادامه داد: اگر بازار به تعادل برسد، بی‌شک این روند سرعت خواهد گرفت.

تحلیل‌گر بازار سرمایه در پایان خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته منابع جدید مالی از کارگزاری‌ها و صندوق‌های با درآمد ثابت به سمت خرید سهام آمده‌اند که با این روند به نظر می‌رسد بازار کم کم به سمت روندی صعودی حرکت می‌کند؛ البته نمی‌خواهیم شاخص را اعلام کنیم.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.