چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024 ساعت ×
آغاز طرح گازرسانی به شهر میمه
29 آبان 1400 - 12:47
شناسه : 20699
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام در آیین گشایش طرح گازرسانی به شهر میمه دهلران گفت: با گازرسانی به شهر میمه بیش از ۸۰۰ خانوار از گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند، لذا تاکنون در این شهر ۶۰۰ مشترک جذب و عملیات گازرسانی به چند خانوار باقی‌مانده توسط پیمانکار در حال اجراست.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، عباس شمس‌اللهی مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام در آیین گشایش طرح گازرسانی به شهر میمه دهلران با بیان اینکه برای گازرسانی به شهر میمه  ۴۲ هزار و ۳۶۱ متر خط تغذیه و ۱۴ هزار متر شبکه توزیع اجرا شده است، اظهار داشت: برای گازرسانی به این شهر ۲۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت ملی گاز هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۷ درصد جمعیت روستایی استان از گاز طبیعی بهره‌مند هستند، افزود: تاکنون ۵۰۱ روستا در استان گازرسانی شده و پروژه گازرسانی چند روستای دیگر نیز در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام، گفت: اکنون ۴ شهر و ۵۶ روستا در شهرستان دهلران گازرسانی شدند و گازرسانی به چهار روستای دیگر نیز با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در حال اجراست و انتظار می‌رود تا پایان امسال نیز روستاهایی که قابلیت گازرسانی دارند، به شبکه گاز متصل شوند.

گازرسانی به ۵۶ روستای میمه

مجید عسگری، معاون استاندار و فرماندار ویژه دهلران، بیان کرد: ضریب نفوذ گاز در شهرهای دهلران، موسیان و پهله و میمه ۱۰۰ درصد است. هم‌اکنون ۵۶ روستای شهرستان از گاز خانگی بهره‌مند هستند و ضریب نفوذ گاز در روستاهای این شهرستان ۹۰ درصد است و انتظار داریم با تسریع در گازرسانی به روستاهای در حال اجرا، این ضریب به ۹۵ درصد برسد.

توجه شرکت گاز ایلام به مناطق دور افتاده

بهزاد علیزاده نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز از تلاش جهادی مدیرعامل و کارکنان شرکت گاز استان برای گازرسانی به نقاط مختلف شهری و روستایی استان قدردانی و تصریح کرد: شرکت گاز استان در چند سال گذشته توجه ویژه‌ای به مناطق مرزی و دور افتاده استان داشته که قابل تقدیر و قدردانی است.

وی خواستار استقرار اداره‌های مستقل گاز در شهرهای پهله و میمه شد و یادآور شد: مجوز این کار از وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران دریافت شده و نیاز است چارت آن تهیه شود و اقدام‌ها و پیگیری‌ها برای تحقق آن شتاب گیرد.

نماینده ایلام در مجلس در پایان با بیان اینکه ۱۴ روستای بالای ۲۰ خانوار دهلران از گاز محروم هستند که با پیگیری‌ از طریق وزیر، دستور این کار نیز گرفته شده و نیاز است تسریع لازم در واگذاری مناقصه و آغاز عملیات اجرایی آن‌ها به عمل آید، خاطرنشان کرد: این روستاها در آمار سال ۱۳۹۵ زیر ۲۰ خانوار بوده‌اند که البته به بالای ۲۰ خانوار هم رسیده‌اند و انتظار می‌رود که کار گازرسانی در این روستاها نیز انجام شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.