پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
آغاز عملیات اجرایی خط دوم انتقال گاز شمال
06 اردیبهشت 1400 - 12:32
شناسه : 11194
مدیر منطقه ۹ عملیات انتقال گاز در نشست با احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران که درباره برنامه‌ها و مسائل پایداری انتقال گاز استان مازندران برگزار شد، گفت: مصوبه هییت‌مدیره شرکت ملی گاز ایران درباره اجرای خط دوم ۳۰ اینچ شمال کشور، عملیاتی می‌شود.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مقدم بیگلریان مدیر منطقه ۹ عملیات انتقال گاز در این نشست،  اظهار داشت: مهم‌ترین نیاز اجرایی این پروژه ملی، تامین مالی، سفارش و ساخت لوله بود که خوشبختانه در مرحله پایانی به سر می‌برد همچنین کار طراحی تفصیلی و تهیه اسناد مناقصه هم انجام شده و پروژه هم‌اکنون در مرحله تشریفات مناقصه است.

وی افزود: برای این پروژه از لوله با کلاس ساختمانی بالایی استفاده می‌شود، از این رو حریم ایمنی خط لوله فشار قوی به مقدار قابل توجهی افت و همچنین به اعتبار این لوله، فشار قطعه مجاورش با نصب ایستگاه کنترل فشار نیز کاهش می‌یابد، بنابراین حریم ایمنی خط لوله گاز در این منطقه به‌شدت کاهش می‌یابد و مشکلات مردم و شرکت انتقال گاز درباره فواصل حریم ایمنی برطرف می‌شود که این موضوع سبب رونق اقتصادی قابل توجهی با آزاد شدن زمین‌ها و کاهش حریم‌ها در منطقه می‌شود.

مدیر منطقه ۹ عملیات انتقال گاز گفت: با بهره‌برداری از این پروژه، ظرفیت مخزنی قابل توجهی ایجاد می‌شود. این نکته در شرایط پیک مصرف سرما برای ناحیه مرکزی و غرب استان مازندران بسیار اهمیت دارد. علاوه بر این، برنامه‌های گازرسانی به مناطق کوهستانی شهرستان نوشهر به محدوده پول و کجور نیز سرعت می‌گیرد.

بیگلریان ادامه داد: خوشبختانه با حمایت و قول مساعدی که استاندار مازندران برای همکاری در رفع موانع اجرایی پروژه، تشریفات مناقصه به مرحله اجرا رسید. همچنین با پیگیری‌ها و قول مساعدی که شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، عملیات اجرایی این پروژه از اواسط امسال آغاز خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از آنجایی که این پروژه هزینه بسیاری دارد، چنانچه در مراحل اجرایی متوقف شود، خسارت سنگینی متوجه منابع ملی کشور خواهد شد که امیدواریم این دغدغه با همکاری دستگاه‌های اجرایی برطرف و این طرح زودتر به بهره‌برداری برسد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.