سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
آغاز عملیات اجرایی کارخانه کنسانتره ابرکوه
05 بهمن 1400 - 13:37
شناسه : 23643
مدیرعامل شرکت اسفندار گفت: عملیات اجرایی فاز نخست کارخانه کنسانتره ۲۵۰ هزارتنی معدن سنگ‌آهن اسفندار عصر دوشنبه با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستان بخش بهمن شهرستان ابرکوه آغاز شد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علی صدری مدیرعامل شرکت راهبران فولاد اصفهان در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح کنسانتره، اظهار داشت: این طرح با ظرفیت تولید ۲۵۰ هزار تن کنسانتره سنگ‌آهن بالای ۶۰ و ۶۶ درصد در سال و ظرفیت ورودی ۵۰۰ هزار تن سنگ‌آهن با عیار ۵۰ درصد و سرمایه‌گذاری تقریبی دو هزار میلیارد ریال دارای نرخ بازدهی داخلی معادل ۷۴ درصد خواهد بود .

وی افزود: هم‌اکنون معدن اسفندار بخش بهمن ابرکوه در حال تکمیل طرح‌های توسعه شامل ساخت دو واحد کنسانتره‌سازی در کنار هم با ظرفیت ۲۵۰ هزار تن بوده که پیش نیاز این طرح، تامین خوراک سنگ‌آهن دانه‌بندی شده با عیار ۴۵ _۴۰ درصد توسط ۲ خط خردایش است، لذا خط نخست با ظرفیت تولید ۱۰ هزار تن سنگ‌آهن دانه‌بندی شده از تیرماه ۱۳۹۳ آغاز به فعالیت کرده و خط ۲ خردایش و فراوری با هزینه‌ای ۳۰۰ میلیارد ریالی از دی‌ماه ۱۴۰۰ آغاز و تا اوایل اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت راهبران فولاد اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: ذخیره قطعی هشت میلیون تنی و احتمالی ۱۶ میلیون تن سنگ‌آهن با عیار متوسط ۳۰ درصد این معدن و همچنین وجود معادن فعال سنگ‌آهن در شعاع ۲۰۰ کیلومتری برای تامین خوراک کارخانه و وجود گاز طبیعی درشعاع ۱۵ کیلومتری و اضافه بر این وجود شبکه برق سراسری به میزان سه مگاوات، از امتیازات معدن سنگ‌آهن اسفندار است.

گفتنی است، این طرح در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار ساخته می شود و زمینه اشتغال ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم را فراهم می‌کند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.