سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
آغاز فعالیت مجدد کارخانه فولاد یاسوج
01 آبان 1400 - 14:30
شناسه : 19528
بزرگ‌ترین کارخانه فولاد کهگیلویه و بویراحمد بعد از دو سال غیرفعال بودن با حضور سرمایه‌گذار جدید به چرخه تولید بازگشت.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری صدا و سیما
پ
پ

 به گزارش اخبارفلزات، این صنعت مهم دو سال گذشته به علت ضعف مدیریت و مشکلات مالی با ظرفیت تولید ماهانه ۶ هزار تن شمش فولاد راکد و ۲۵۰ نیروی کار بدون دریافت حقوق و مزایای خود خانه‌نشین کرد تا اینکه بازسازی کارخانه فولاد یاسوج در واپسین روز‌های اسفندماه ۱۳۹۹ به همت دولت و با هدف تحقق شعار سال در دستور کار قرار گرفت. در همین راستا کارخانه راکد فولاد بویراحمد به همت سرمایه‌گذارغیربومی از تملک سرمایه‌گذار بومی خارج و با حداقل ۲۵۰ نفرنیروی کار مستقیم در سه شیفت کاری وارد چرخه تولید کشور شد. راه‌اندازی مجدد این کارخانه علاوه بر تامین مواد اولیه کارخانجات در مناطق مختلف کشور، جان دوباره به صنعت فولاد کشور داد.

جابریان مالک و مدیرعامل جدید کارخانه فولاد کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه این کارخانه شده و درحال حاضر با بازگشت ۲۵۰ نیروی کار به این کارخانه نه تنها تولید رونق گرفت، بلکه کهگیویه و بویراحمد در زمینه تامین این محصول خودکفا شد.

وی با اشاره به اینکه روزانه ۲۳۰ تن شمش فولادی در این کارخانه تولید می‌شود، افزود: قرار است تا یک ماه آینده با راه‌اندازی فاز جدید علاوه براینکه شمش‌های فولادی به محصول تبدیل می‌شود با رایزنی‌هایی که انجام شده، محصولات این کارخانه به کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادر و ارزآوری ایجاد خواهد کرد.

مدیرعامل جدید کارخانه فولاد کهگیلویه و بویراحمد در پایان خاطرنشان کرد: فاز دوم تولید این کارخانه نیز تا یک ماه آینده با ظرفیت روزانه ۴۰۰ تن راه‌اندازی می‌شود که برای ۲۰۰ نفر دیگر شغل فراهم می‌کند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.