سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
آغاز فعالیت ۲۰ معدن راکد
17 اردیبهشت 1401 - 17:16
شناسه : 27422
تا پایان سال رقم می‌خورد؛ رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان همدان گفت: بنا بر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای رفع موانع پیش رو، تا پایان سال 1401، ۲۰ معدن راکد استان همدان احیا و فعال خواهد شد.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری صداوسیما
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، احمد شانیان رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان، اظهار داشت : ۲۰ واحد‌ معدنی مستقر در استان، به دلایلی همچون مسائل مالی، سرمایه‌گذار، مشکلات زیست‌محیطی و نقص ماشین‌آلات تعطیل و غیر فعال شده‌اند که با پیگیری و تشکیل جلسات کارشناسی، برای رفع موانع موجود، دوباره راه‌اندازی و فعال خواهند شد.

وی افزود: برهمین اساس، سند آمایش صنعت و معدن استان با برش شهرستانی آماده شده و جذب سرمایه‌گذار و راه‌اندازی تمامی طرح‌ها، بر اساس این سند خواهد بود. با همکاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع ایران (ایمیدرو) و سازمان فنی و حرفه‌ای، یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های آموزش سنگ‌تراشی و سنگ‌های قیمتی با نرخ دولتی در استان راه‌اندازی می‌شود.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان همدان، گفت: مراحل کارشناسی بررسی نیاز‌های سه حوزه صنایع، دانشگاه و پارک علم و فناوری استان، انجام و اسناد آن‌ها تهیه شده که این اقدام، نقش موثری در پیشبرد امور مرتبط با توسعه بخش‌های صنعتی و اقتصادی و رونق تولید مبتنی بر شعار سال دارد.

شانیان در پایان خاطرنشان کرد: از ۲۸۰ معدن استان همدان، سنگ‌های متنوعی استخراج می‌شود که در گذشته، این مواد به صورت خام عرضه می‌شد که مغایر با توانمندی‌های استان قلمداد می‌شود. از ۶۷ نوع ماده معدنی کشور، ۳۰ نوع در معادن همدان استخراج و فراوری می‌شود و در مجموع همدان، حدود دو میلیارد تن از ذخیره ۶۰ میلیارد تنی اکتشاف شده کشور را دارا است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.