پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
آغاز همکاری دوباره دانشگاه تبریز با مس سونگون
01 اسفند 1400 - 9:11
شناسه : 24837
با تمدید تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه تبریز و مجتمع مس آذربایجان(مجتمع مس سونگون) بر گسترش همکاری علمی و فناورانه تاکید شد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، صفر نصرالله‌زاده رییس دانشگاه تبریز در دیدار با جهانگیر رضوی مدیر مجتمع مس آذربایجان (مجتمع مس سونگون)، همکاری این دانشگاه با مس سونگون را مصداق ارتباط متقابل دانشگاه با صنعت و جامعه توصیف کرد و اظهار داشت: فلسفه‌ وجودی دانشگاه، صنعت و کشاورزی بهبود سطح زندگی جامعه است و دانشگاه‌ها باید نگاه حل‌المسائلی به مشکلات جامعه داشته باشند و به ارائه‌ راهکار‌های علمی و عملی جهت حل مسائل جامعه بپردازند.

وی ضمن اشاره به توانمندی‌های متعدد دانشگاه تبریز، وجود اساتید مجرب در همه‌ی رشته‌ها و آزمایشگاه‌های مجهز و معتمد، افزود: امیدواریم زمینه‌ی بهره‌مندی از پتانسیل غنی اساتید مجرب در همه‌ی رشته‌ها و آزمایشگاه‌های مجهز و معتمد دانشگاه تبریز در امور مرتبط با معادن استان و صنایع تبدیلی و پایین‌دستی فراهم شود تا موجب اعتلای علمی و فناوری دانشگاه و شکوفایی اقتصادی و اجتماعی استان باشیم.

مس سونگون از تجارب دانشگاه تبریز در حوزه محیط‌زیست استفاده کرد

جهانگیر رضوی مدیر مجتمع مس آذربایجان (مس سونگون) نیز ضمن ارائه‌ گزارشی اجمالی در خصوص فعالیت‌های این مجتمع، گفت: افزایش میزان شناخت از مس سونگون در سطح استان و آشنایی با فرایند و نحوه‌ی فعالیت این مجتمع، نیاز ورود دانشگاه‌ها جهت آشنایی افکار عمومی را ضروری می‌کند.

وی ادامه داد: از آنجایی که طراحی و اجرای دو فاز این مجتمع در سال‌های ۱۳۸۵ و ۱۳۹۴ با هدف تامین خوراک ذوب شهرهای شهربابک و سرچشمه انجام شد، از سال گذشته اجرای طرح فاز سوم با هدف انتقال دانش فنی و تکمیل زنجیره تولید در محل مس سونگون آغاز شده است که هم‌اکنون در مرحله تعیین محل با مراعات ملاحظات زیست محیطی و اجتماعی، انتقال تکنولوژی پیشرفته دنیا مطابق و مشابه شرایط اقلیمی و زیست بوم منطقه هستیم.

مدیر مجتمع مس سونگون ضمن اشاره به تجارب بسیار مثبت و موثر همکاری با دانشگاه تبریز در زمینه‌ی مسائل مختلف فنی، پژوهشی، اجتماعی و زیست محیطی این مجتمع، اذعان داشت: دانشگاه تبریز یک مرکز علمی معتبر در کشور است که با استناد به نتایج علمی و پژوهشی دانشگاه تبریز در زمینه‌ی محیط زیست، انرژی و فناوری‌های پیشرفته اقدامات اساسی در این مجتمع انجام شده است و هم‌اکنون برای توسعه‌ی مس سونگون با نگرش جدید در زنجیره تولید، صنایع پایین‌دستی، اشتغال، گردشگری و حوزه اجتماعی نیاز به همکاری دانشگاه‌ها به‌ویژه این مرکز به‌عنوان معتبرین دانشگاه منطقه نیاز داریم.

همکاری دیرینه دانشگاه تبریز با مس سونگون

اصغر عسگری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز در پایان ضمن اشاره به همکاری این دانشگاه با مس سونگون از سال ۱۳۹۱ و ارائه‌ی بیش از ۷۰ طرح پژوهشی و اجرای ۳۲ مورد، خاطرنشان کرد: دانشگاه تبریز با پژوهش در زمینه‌های مختلف و ارائه‌ی راهکارهای علمی به منظور توسعه‌ی معدن مس سونگون در ابعاد فنی، فرهنگی، اجتماعی و زیست‌محیطی اقدام کرده و آماده‌ی گسترش همکاری بیشتر در اجرای فاز سه و تکمیل زنجیره تولید در مس سونگون است.

گفتنی است، در پایان این دیدار تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه تبریز و مجتمع مس آذربایجان (مس سونگون) تمدید و به امضای رییس دانشگاه تبریز و مدیر مجتمع مس سونگون رسید.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.