پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
آغاز همکاری فولادمباركه و دانشگاه صنعتی اصفهان
09 شهریور 1400 - 12:04
شناسه : 16897
مدیر مهندسی صنایع شرکت فولادمبارکه گفت: بزرگ‌ترین مسابقه مدل‌سازی و بهینه‌سازی کشور با هدف آشنایی بیشتر دانشجویان و دانش‌آموختگان با مسائل واقعی صنعت و نیز به چالش کشیدن مهارت‌های آن‌ها در این حوزه به همت دانشکده مهندسی صنایع و سیستم‌های دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولاد مبارکه
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، افشین خیامیم مدیر مهندسی صنایع شرکت فولادمبارکه در خصوص این رویداد، اظهار داشت: امروزه ارتباط بین صنعت، دانشگاه و استفاده از نخبگان، جزو ضروریات پیشرفت و توسعه به شمار می‌آید و اگر بین دانشگاه‌ها و صنایع ارتباط مستحکم و دوطرفه ایجاد شود، می‌توان به تحقق برنامه چشم‌انداز بیست‌ساله کشور امیدوار بود. در این راستا برگزاری مسابقه «تحقیق در عملیات» می‌تواند علاوه بر توجه به مسئولیت‌های اجتماعی فولادمبارکه باعث ارتباط بیشتر با صنعت شود و مسیر ورود نخبگان در حل مسائل صنعت را هموارتر سازد.

وی افزود: تحقیق در عملیات یا پژوهش عملیاتی، یکی از زیرشاخه‌های ریاضیات کاربردی است که جنبه‌های کاربردی آن در مهندسی صنایع موردتوجه قرار می‌گیرد. تحقیق در عملیات تکنیکی است که به‌منظور به کار بستن روش‌های تحلیلی توسعه‌یافته، برای کمک به تصمیم‌گیری بهتر با استفاده از روش‌هایی نظیر مدل‌سازی ریاضی برای تحلیل شرایط پیچیده، همواره به مدیران اجرایی توانایی اتخاذ تصمیم‌های مناسب‌تر و ایجاد سیستم کارا، بهینه و ثمربخش را خواهد داد. به‌طور خلاصه می‌توان تحقیق در عملیات را استفاده از مدل‌سازی ریاضی در حل مسائل واقعی به‌منظور تعیین مناسب‌ترین تصمیم ممکن دانست.

آغاز ثبت‌نام مسابقه بهینه‌سازی با مشارکت فولادمبارکه

مهدی ایرانپور عضو هییت‌علمی دانشکده مهندسی صنایع و سیستم‌های دانشگاه صنعتی اصفهان، گفت: کار بر روی مسائل بهینه‌سازی، در قالب یک مسابقه گروهی باعث می‌شود شرکت‌کنندگان علاوه بر محک زدن سطح علمی و مهارتی خود، رقابت مهیجی را در این زمینه تجربه کنند و برگزاری این چالش در یک فضای تیمی، سبب تقویت مهارت‌های ارتباطی و کارِ گروهی شرکت‌کنندگان خواهد شد.

وی ادامه داد: این مسابقه با همکاری جمعی از اساتید برجسته دانشگاه‌های کشور و متخصصانی از صنعت برگزار می‌شود و صنایع برتر کشور نیز حامی این مسابقه هستند. لذا امیدواریم این رویداد به تقویت ارتباط میان صنعت و دانشگاه منجر شود، ارتباطی که یکی از نتایج مثبت آن آشنایی و شناخت بیشتر ظرفیت‌های دانش‌آموختگان دانشگاهی به‌منظور برطرف کردن موانع و حل مسائل صنعت است.

عضو هییت‌علمی دانشکده مهندسی صنایع و سیستم‌های دانشگاه صنعتی اصفهان، اذعان داشت: شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقه، با دو سؤال روبه‌رو خواهند بود: یکی سوالات عمومی و دیگری سؤالاتی که از سوی شرکت فولادمبارکه اصفهان انتخاب شده است. اطلاعات بیشتر در خصوص سوالات و مهلت پاسخگویی به آن‌ها در وب‌سایت مسابقه و شبکه‌های اجتماعی در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

ایرانپور بیان کرد: برندگان مسابقه در سه رتبه تیمی برتر به ترتیب، ۲۰، ۱۲ و ۸ میلیون تومان جایزه نقدی دریافت می‌کنند. علاوه بر این در طول برگزاری این مسابقه کارگاه‌های آموزشی مجازی به صورت رایگان در حوزه بهینه‌سازی نیز برگزار خواهد شد و به شرکت‌کنندگان حاضر در این کارگاه‌ها لوح مربوطه اعطا می‌شود.

وی در پایان با دعوت از همه علاقه‌مندان به حوزه بهینه‌سازی برای شرکت در این مسابقه، خاطرنشان کرد: ثبت‌نام هم‌اکنون آغاز شده و آخرین مهلت آن تا ۱۷ شهریور ماه ۱۴۰۰ است. لذا علاقه‌مندان به حوزه‌های بهینه‌سازی می‌توانند برای ثبت‌نام و یا کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت مسابقه به آدرس https://orcompetition.ir مراجعه کنند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.