سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
آغاز همکاری مشترک سازمان‌های زمین‌شناسی ایران و دانمارک
18 خرداد 1400 - 14:41
شناسه : 13439
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست سازمان‌های زمین‌شناسی ایران و دانمارک که با حضور معاون اکتشاف و سفیر سفارت دانمارک در ایران، رییس سازمان زمین‌شناسی دانمارک و گرینلند، معاون این سازمان و دیگر مسئولان و کارشناسان برگزار شد، ضمن تاکید بر توسعه همکاری در بخش علوم‌زمین بین سازمان‌های زمین‌شناسی ایران و دانمارک، گفت: همکاری‌های علمی منطقه‌ای و بین‌المللی به‌ویژه میان سازمان‌های زمین‌شناسی را در حل مشکلات مربوط به این حوزه موثر دانست.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علیرضا شهیدی رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی ایران ضمن خوش‌آمدگویی به اعضای حاضر در جلسه و تشکر از زحمات سفیر دانمارک در تهران برای پایه‌ریزی این وبینار، اظهار داشت: امید است با شناسایی درست از توانمندی‌ها و نیازهای هر دو سازمان آینده همکاری‌های علمی با یکدیگر را برنامه‌ریزی کنیم.

وی افزود: تولید نقشه‌های زمین‌شناسی کوچک، متوسط و بزرگ مقیاس زمین‌شناسی و اکتشافی، شناسایی و پایش مخاطرات زمین‌شناسی، اجرای پروژه‌های ملی و بین‌المللی، مسئولیت تولید نقشه‌های زمین‌شناسی خاورمیانه در لایه‌های مختلف به عنوان مسئول CGMW و برگزاری ۳۹ گردهمایی تخصصی ملی و بین‌المللی علوم‌زمین در ایران از جمله فعالیت‌های این سازمان است.

رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی ایران، گفت: امروزه نیز با توجه به تغییرات اقلیمی در سطح جهان و به‌ویژه در ایران با مشکلاتی از قبیل تامین آب شرب و کشاورزی، خشکسالی، بروز سیل و زمین‌لغزش در برخی نقاط، فرونشست و ریزگردها مواجه شده‌ایم. البته امیدواریم تا با همکاری‌های علمی منطقه‌ای و بین‌المللی به‌ویژه میان سازمان‌های زمین‌شناسی بخشی از این مشکلات برطرف شود.

شهیدی بیان کرد: امیدواریم که در زمینه استفاده از تکنولوژی‌های های‌تک، ماهواری و برگزاری دوره‌های آموزشی نیز همکاری کنیم و پس از اتمام همه‌گیری ویروس کرونا میزبان این مسئولان در کشور باشیم.

آغاز همکاری مجدد سازمان زمین‌شناسی ایران و سفارت دانمارک

یسپر وار سفیر دانمارک در ایران ضمن ابراز خرسندی از ایجاد همکاری بین دو سازمان، اذعان داشت: همکاری این دو سازما از سال ۲۰۰۹ آغاز شد اما متاسفانه طی سال‌های اخیر متوقف و مجدد فرصت و پتانسیل همکاری جدید به وجود آمد.

وی ادامه داد: وظیفه سفارت دانمارک و بخش دیپلماتیک این است که ارتباطات بین‌المللی را تسریع و ادامه همکاری‌ها برای GSI و GEUS را تسهیل ببخشند.

تمرکز سفارت دانمارک بر روی منابع آبی

فلمینگ لارسن رییس سازمان زمین‌شناسی دانمارک در ادامه این وبینار نیز به ارائه فعالیت‌های سازمان خود پرداخت و عنوان کرد: GEUS ﺑﻪ ﺷﮑﻞ ﮐﻨﻮﻧﯽ در ﺳﺎل ۱۹۹۵ از زمان ادغام دو سازمان زمین‌شناسی دانمارک و گرینلند با یکدیگر آغاز به کار کرد.

وی با بیان اینکه سازمان زمین‌شناسی گرینلند در سال ۱۹۴۶ و سازمان زمین‌شناسی دانمارک در سال ۱۸۸۸ تاسیس شد، یادآور شد: در مجموع بیش از ۴۰۰ متخصص در این سازمان فعالیت دارند که مرکز اصلی آن در کپنهاگ و مابقی شعبه‌های نیز در شهرهای دیگر دانمارک وجود دارد.

رییس سازمان زمین‌شناسی دانمارک با تاکید بر اینکه برنامه کاری سازمان زمین‌شناسی در حوزه‌های انرژی، منابع معدنی، طبیعت و اقلیم و منابع آب است؛ گفت: برنامه‌های بین‌المللی این سازمان در کشورهای اروپایی، آفریقا، آمریکا و… در زمینه منابع آب، انرژی و منابع معدنی، زمین گرمایی‌ است.

لارسن در پایان خاطرنشان کرد: بسیار خرسندیم که سفارت دانمارک در ایران می‌تواند نقش مهمی در این همکاری داشته باشد و بیشتر تمرکز ما بر روی منابع آبی است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.