سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
آغاز همکار دانشگاه آزاد اسلامی و منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس
04 خرداد 1400 - 16:23
شناسه : 12832
با حضور مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان و منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، تفاهم‌نامه همکاری با هدف استفاده بهینه از ظرفیت‌های متقابل در راستای تربیت نیروی متخصص و کاردان میان این دو سازمان امضاء شد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی منطقه ویژه خلیج فارس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، احسان کامرانی رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با تاکید بر وجود صنایع بزرگ در استان و کمبود نیروی ماهر، اظهار داشت: تربیت نیروی کارآزموده و متخصص و سوق دادن آن‌ها جهت اشتغال می‌تواند کمک قابل توجهی به وضعیت اشتغال در استان هرمزگان نماید.

وی راه‌اندازی کارگروه‌هایی در جهت نزدیک کردن دانشگاه با صنعت را نیازی ضروری دانست و افزود: وجود امکانات و تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی مطلوب در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان می‌تواند با کمک صنایع، مطالعات و تحقیقات گسترده‌ای در حوزه آموزش نیروهای ماهر انجام دهد.

دانشکده مهارت و کارآفرینی بندرعباس مجری برگزاری دوره‌های مهارت محور 

مرتضی باوقار معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس نیز در این جلسه با بیان اینکه برگزاری دوره‌های مهارت آموزی در دانشگاه آزاد اسلامی به حوزه معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی آن دانشگاه سپرده شده است، گفت: با توجه تغییر رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی به سمت مهارت آموزی و همچنین وجود پتانسیل‌های بالقوه اعم از سخت افزاری و نرم افزاری،  تربیت نیروی ماهر و متخصص در جهت تولید شغل و همچنین اشتغا‌زایی به این دانشکده محول شده است.

وی ادامه داد: تلاش ما طراحی دوره‌هایی پویا و کاربردی است که تا ضمن ایجاد اشتغال، بتواند تاثیرات مثبتی بر اکوسیستم اشتغال‌زایی در سطوح مختلف علی‌الخصوص تربیت کارگر و تکنسین ماهر داشته باشد.

حمایت منطقه ویژه اقتصادی از ارتقای توانمندسازی نیروی انسانی

حسن خلج طهرانی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس ضمن تقدیر از مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی، کمبود مهارت را یکی از دلایل عمده بیکاری در استان نام برد و اظهار امیدواری کرد مدارس عالی مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی بتواند در سطوح مختلف نیازهای متفاضیان کار از یک سو و بنگاه‌های صنعتی و اقتصادی را از سوی دیگر برآورده سازند.

وی از هرگونه همکاری با دانشگاه برای به ثمر رسیدن طرح مدارس عالی مهارتی در هرمزگان استقبال و ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در چارچوب ماموریت‌های خود از بسط مهارت آموزی و ارتقا سطح توانمندی نیروی انسانی حمایت می‌کند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس همچنین حرکت به سمت حل مسائل جامعه را یک رویکرد مبارک در دانشگاه آزاد اسلامی دانست و اذعان داشت: تمام بخش‌هایی که با بحث اشتغال و مهارت‌آموزی سروکار دارند باید در هماهنگی با هم و منطبق بر نیازهای واقعی هر منطقه نسبت به هدف‌گذاری و اجرای برنامه‌های خود اقدام کنند.

لازم به توضیح است در پایان این نشست تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه به منظور ایجاد ارتباط و تعامل بیشتر در زمینه‌های تحقیقاتی، مشاوره‌ای و آموزشی با امضای رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان و معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس و همچنین مدیر عامل منطقه ویژه صنعتی و اقتصادی خلیج فارس منعقد شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.