جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
آلودگی صفر تا سال ۲۰۵۰
19 آبان 1400 - 12:32
شناسه : 20330
طی بیست و ششمین کنفرانس تغییرات آب و هوایی و اقلیمی سازمان ملل (کاپ26) در گلاسگو، 190 کشور و سازمان به توقف تدریجی تولید زغال‌سنگ و سوخت‌های فسیلی متعهد شدند.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، طی بیست و ششمین کنفرانس تغییرات آب و هوایی و اقلیمی سازمان ملل(کاپ۲۶) که در شهر گلاسگو اسکاتلند در حال برگزاری است،۱۹۰ کشور و سازمان متعهد شدند تا تولید زغال‌سنگ را به تدریج متوقف کرده و از تامین انرژی به وسیله سوخت‌های فسیلی دوری کنند. این در حالی است که استرالیا به عنوان دومین صادرکننده زغال‌سنگ جهان، در این لیست قرار ندارد.

تولید آخرین تکه زغال‌سنگ جهان در استرالیا

برخلاف تعهد اکثر کشورها و سازمان‌ها به توقف تدریجی معدنکاری زغال‌سنگ به منظور کمک به کاهش تغییرات اقلیمی، اعضای انجمن زغال‌سنگ استرالیا با این شعار به ادامه روند تولید این سوخت فسیلی اشاره کردند«آخرین تکه زغال‌سنگی که در جهان بسوزد از استرالیا خواهد آمد.»بنابراین اکنون استرالیا آینده و فرصت‌های معدنکاری این طلای سیاه را در دست دارد.

دیو لی‌زل نماینده ولز جنوبی نو در پارلمان استرالیا، گفت: زغال‌سنگ برای این منطقه بسیار مهم است؛ چراکه تنها در دره هانتر منطقه ولز جنوبی نو، تقریبا ۱۳هزار نفر مشغول به حفاری و معدنکاری زغال‌سنگ هستند. لذا معتقدیم که هنوز ۳۰ سال دیگر از فعالیت استرالیا برای فروش زغال‌سنگ در سرتاسر جهان باقی مانده است. این در حالی است که فراخوان توقف تدریجی تولید انرژی از زغال‌سنگ در کاپ ۲۶ از سوی استرالیا هنوز بی جواب مانده است.

جامعه معدنی استرالیا توقف معدنکاری زغال‌سنگ را فاجعه بار می‌دانند؛ چراکه عواقب اجتماعی همچون بیکاری، ورشکستگی کسب و کارها و تغییر محل زندگی افراد در نزدیکی معادن را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش مرکز آمار استرالیا، در این کشور کارگران معادن یکی از بیشترین درآمدهای هفتگی برای کار تمام وقت را دریافت می‌کنند(به طور میانگین حدود دو هزار و ۶۷۴ دلار در هفته).

اگرچه حدود ۵۴ درصد از انرژی مورد استفاده در استرالیا از زغال‌سنگ تامین می‌شود. در این کشور نیز نگرانی‌هایی در خصوص تغییرات اقلیمی و آلودگی دی‌اکسید کربن وجود دارد، اما جامعه معدنی استرالیا معتقد است راه حل چیزی غیر از توقف تولید زغال‌سنگ است و باید راهکارهای دیگری برای کاهش دی‌اکسید کربن پیدا کرد.

گفتنی است، طی سال‌های اخیر، دولت این کشوراستفاده از انرژی خورشید و باد را افزایش داد. همچنین متعهد شده است تا سال ۲۰۵۰ میلادی آلودگی را به صفر برساند. در همین راستا دو میلیارد و ۴۷۰ میلیون دلار برای تولید انرژی ارزان، توسعه تکنولوژی‌های جدید و رشد اقتصادی صرف خواهد کرد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.