سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
آمار اعلام شده تولید و مصرف در فولاد صحت ندارد
22 اردیبهشت 1400 - 14:28
شناسه : 12081
سرپرست معاونت امور معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت: سرپرست معاونت امور معادن و امور معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت باتکذیب خبر اختلاف دو میلیون و600 هزار تنی درآمار تولید و مصرف فولاد، گفت: اختلاف تنها ۳۰۰ هزار تن و مربوط به موجودی انبارهای واحدهای تولیدی است.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری مهر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، اسدالله کشاورز سرپرست معاونت امور معادن و امور معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: از تمامی اصحاب رسانه درخواست داریم تا قبل از اعلام مطلبی از مسئولان مربوطه سوال کنند. خبر دو میلیون و ۶۰۰ هزار تن اعلامی درباره اختلاف آمار تولید و مصرف صحیح نیست.

وی افزود: میزان تولید واقعی شمش فولاد ۲۹ میلیون تن برآورد شده است که به میزان ۲۲ میلیون و ۲۰۰هزار تن مصرف و حدود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن صادرات شد. و کسری که مشاهده می‌شود تنها ۳۰۰ هزار تن است.

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: طی سال ۱۳۹۹، در مجموع ۶ هزار تن واردات شمش خام داشتیم که مربوط به اقلام خاصی است که امکان تولید آن وجود ندارد؛ علاوه بر این صادرات سال ۱۳۹۸ نیز حدود ۶ میلیون و ۸۵۰ هزار تن برآورد شد که این حجم از کاهش به دلیل ساز و کار بازار است.

کشاورز در پایان خاطرنشان کرد: برای واحدهای بزرگ، با توجه به میزان تولید، حجم مشخصی تعریف شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.