دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت ×
آموزش و برنامه‌ریزی مدون، زمینه‌ساز پیشرفت بیشتر صنعت کشور است
09 بهمن 1401 - 15:33
شناسه : 33198
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات: مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات گفت: همواره بر مقوله آموزش در صنعت تاکید کرده‌ایم و باز هم می‌گوییم که استفاده از نیروی انسانی شایسته و داشتن برنامه مدون، می‌تواند صنعت ما را برای دستیابی به اهداف مد‌نظر کشور سرعت بدهد.
ارسال توسط : منبع : شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات
پ
پ

به گزارش فلزات نیوز، اردشیر سعدمحمدی در حاشیه ششمین همایش بین‌المللی سنگ‌آهن ایران، بیان کرد: از ۴۸ طرح توسعه پیشرانان پیشرفت اقتصادی، هفت طرح مربوط به مجموعه «ومعادن» است و همچنین اولین طرح که در اسفند ماه سال جاری قابلیت افتتاح دارد، نیروگاه ۳۶۰ مگاواتی سیکل ترکیبی سمنان است. در ضمن یک نیروگاه ۱۰ مگاواتی انرژی خورشیدی به شبکه سراسری اتصال پیدا کرده است و امیدواریم با شرایطی که برای این هفت طرح پیش‌بینی شده است، بتوانیم با سرعت بسیار خوبی بقیه طرح‌ها را نیز جلو ببریم.

وی اظهار کرد: خوشبختانه ما در سال جاری بیش از ۵۰ میلیون تن سنگ‌آهن در منطقه غرب کشور اکتشاف کردیم. امید داریم که با بیش از ۶۰ هزارمتر حفاری در سال جاری و با توجه به برنامه‌ریزهای انجام شده برای سال آینده، بتوانیم در سال ۱۴۰۲ به ذخایر بهتری دسترسی پیدا کنیم و تامین خوراک را برای طرح های فولاد اردبیل، فولاد کردستان، کارخانه کنسانتره و گندله صبانور داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در همین راستا، اضافه کرد: در مس جانجای سیستان و بلوچستان، طرح مس برای کارخانه «s6ew» به روش لیچینگ و همچنین کارخانه کنسانتره با عیار پایین در حال شکل‌گیری است و این پروژه‌ها بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان سیستان و بلوچستان داشته است.

سعدمحمدی در خصوص افزایش سرمایه «ومعادن»، اظهار داشت: فرایند افزایش سرمایه در تیر ماه سال جاری به اتمام رسیده است. در حال حاضر همکاران ما در حال نهایی کردن حق تقدم‌ها هستند و امیدواریم که به زودی برنامه سرمایه‌گذاری‌های جدید صورت پذیرد.

وی در خصوص چالش‌های مربوط به معدن و اکتشافات و ارائه راهکار برای گذر از این مشکلات، تصریح کرد: امروزه با سرمایه‌گذاری که در بخش فولاد در حال انجام است، از مرز تولید ۵۵ میلیون تن عبور خواهیم کرد و مهم‌ترین بحث در این قضیه تامین مواد اولیه یعنی سنگ‌آهن است؛ در حالی که ذخایر سنگ‌آهن ما دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تن است. نیازمند شناسایی ذخایر و اکتشافات بیشتری هستیم. یعنی به لحاظ شناسایی برای اکتشاف و برای بهره‌وری و استخراج با تکنیک‌های به‌روز و همچنین استفاده از تجهیزات نوین، نیازمند راهکارهای متخصصان هستیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات خاطرنشان کرد: بنابراین این دست از همایش‌ها با توجه به اینکه می‌تواند همکاران حوزه سنگ‌آهن را در کنار هم جمع کند تا با هم‌فکری به ارائه راهکارهایی برای کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری برسند، بسیار ارزشمند و مهم خواهد بود و می‌تواند هدفمند شدن این مسیر را مدون کند.

سعدمحمدی در پایان یادآور شد: همواره بر مقوله آموزش تاکید کرده‌ایم و باز هم می‌گوییم استفاده از نیروی شایسته و داشتن برنامه مدون، می‌تواند صنعت ما را برای دستیابی به اهداف مد‌نظر کشور سرعت بدهد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.