جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
۱۵۰هزار یورو هزینه نصب آنالایزر
28 دی 1401 - 15:18
شناسه : 32876
در شرکت ذوب‌آهن اصفهان صورت گرفت با همت و تلاش کارکنان و مسئولین مهندسی اتوماسیون و ارتباطات، کنترل گازهای آلاینده محیط زیست با پایش مستمر و انجام تمهیدات لازم جهت کاهش میزان انتشار آن‌ها که یکی از الزامات مراکز صنعتی از طرف سازمان محیط زیست بوده انجام گرفت.
ارسال توسط : منبع : شرکت ذوب‌آهن اصفهان
پ
پ

به گزارش فلزات نیوز، مسعود اتحادتوکل، مدیرمهندسی اتوماسیون و ارتباطات شرکت با بیان این مطلب، افزود: برای سنجش و کنترل آلایندگی دودکش‌های دو نقطه از کارخانه که فاقد آنالایزر و یا آنالایزر مستعمل بود(بویلرهای نیروگاه هاربین و کوره نورد ۳۵۰)، پس از بررسی‌های لازم و هزینه‌ای بالغ بر ۱۵۰ هزاریورو، آنالایزر مناسب انتخاب، تامین و نصب شد و در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

وی گفت: با توجه به حجم زیاد گاز مورد احتراق در بویلرهای ۸ و۹ نیروگاه حرارتی (هاربین) و بر اساس نرم‌های استاندارد، تصمیم گرفته شد آنالایزر مناسب بر روی دودکش بویلرهای مذکور تامین و نصب شود.

اتحادتوکل افزود: براساس دستورالعمل، برای نیروگاه ها لازم است مقدار گازهای O۲، CO ، NOx ، SO۲ در دود خروجی بویلرها و همچنین دبی، فشار و دمای دود خروجی اندازه‌گیری و مورد پایش لحظه‌ای و مستمر قرارگیرد وامکان کنترل نسبت سوخت و هوا جهت احتراق کامل به‌وجود آید که با این اقدام این شرایط فراهم شد.

مدیرمهندسی اتوماسیون و ارتباطات شرکت گفت: همچنین با توجه به استهلاک آنالایزر منصوب برروی دودکش کوره نورد ۳۵۰ و گذشت حدود ۱۸سال از کارکرد مستمر و نبود پشتیبانی‌های فنی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مناسب و همچنین نساز به تعمیرات و نگهداری خاص آن، یک دستگاه آنالایزر با قابلیت اندازه‌گیری گازهای O۲، CO ، NOx ، SO۲ در دود خروجی دودکش کوره نورد ۳۵۰ نصب شد.

وی یادآور شد: آنالایزرهای خریداری شده از روش پرتو لیزری جهت اندازه‌گیری گاز در دود استفاده می‌کند که از به روزترین روش‌های اندازه‌گیری بوده و ضمن دارا بودن دقت اندازه‌گیری بالا، هزینه تعمیرات و نگهداری کمتری دارند ضمن این که جهت نصب آنالایزرهای فوق دو دستگاه کانکس مخصوص نیز ساخته و در محل دودکش ها نصب شد.

قابل ذکر است سیگنال‌های خروجی آنالایزر هم‌اکنون به پورتال شرکت ارسال و قابل مشاهده بوده که در آینده نزدیک با تهیه پایانه ارتباطی، اطلاعات یاد شده به سازمان محیط زیست نیز به صورت برخط ارسال خواهد شد.

شایان ذکراست؛ همکاران سرپرستی‌های اتوماسیون کارگاه‌ها، اتوماسیون نیروگاه‌ها، اتوماسیون بخش نورد و مدیریت‌های بهداشت و محیط زیست، تولید و توزیع برق، مهندسی نورد، امور فنی بهره‌برداری، سفارشات، خرید تجهیزات، خرید خارجی در اجرای این پروژه همکاری و مشارکتی فعال داشتند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.