سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
آنالیز ۱۳۰ هزار مواد معدنی در دو بخش دولتی و خصوصی
27 بهمن 1399 - 13:33
شناسه : 7134
مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران اعلام کرد: مدیر مرکز تحقیقات فراوری مواد معدنی ایران گفت: این مرکز130 هزار آنالیز مواد معدنی از بخش‌های دولتی و خصوصی انجام داده است.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مجید وفایی‌فرد مدیر مرکز تحقیقات فراوری مواد معدنی ایران در جلسه پایش بخش آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو، اظهار داشت: این مرکز عملکرد فوق را طی ۳ سال گذشته انجام داده است.

وی افزود: همکاری در انجام پژوهش‌های کارشناسی ارشد و دکترای دانشجویان حمایتی معرفی شده از طرف مدیریت پژوهش و آموزش ایمیدرو و ارائه خدمات به بخش خصوصی، از دیگر اقدامات مرکز تحقیقات فراوری مواد معدنی ایران به حساب می‌آید؛ به طوری که این مرکز از سال ۱۳۹۳ تاکنون در انجام ۵۱۵ پروژه کارشناسی ارشد و دکتری مشارکت داشته است.

مدیر مرکز تحقیقات فراوری مواد معدنی گفت: برگزاری نخستین دوره تکنسین فراوری مواد معدنی با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای و حمایت ایمیدرو، انجام فرآیند جذب نیروی متخصص و برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی مهارت‌محور در زمینه فراوری با بهره‌گیری از اساتید داخلی و بین‌المللی به همراه ساماندهی فعالیت‌های پژوهشی و توسعه فن‌آوری با اخذ پروانه‌های پژوهش و فنی و مهندسی از مراجع ذی‌ربط، بخشی دیگر از فعالیت‌های انجام شده در این مرکز محسوب می‌شود.

پروژه‌های فراوری انواع مواد معدنی

وفایی فرد با اشاره به انجام پژوهش‌های کاربردی در حوزه فراوری مواد معدنی و پایلوت از معادن کوچک و بزرگ، عنوان داشت: شناسایی و امکان‌سنجی فنی استحصال تیتانیوم و عناصر نادر خاکی از باطله گِل قرمز کارخانه بوکسیت جاجرم در مقیاس آزمایشگاهی با همکاری یونیدرو، از جمله این پروژه‌ها به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: مطالعه فراوری بیتومین استان کرمانشاه به منظور کاهش گوگرد و خاکستر برای تولید آسفالت ویژه در مقیاس آزمایشگاهی، امکان‌سنجی شناسایی و حذف انواع گوگرد با هدف افزایش بازیابی و کاهش خاکستر محصول نهایی در ناحیه پروده ۴ و شرقی طبس، افزایش بازیابی طلا از کانسنگ زرشوران با بهبود شرایط فرایند اکسیداسیون در مقیاس آزمایشگاهی و بنچ‌مارک، از دیگر اقدامات این حوزه است.

مدیر مرکز تحقیقات فراوری مواد معدنی ایران تصریح کرد: امکان‌سنجی استحصال وانادیم از سرباره‌های فولادسازی شرکت فولادمبارکه در مقیاس آزمایشگاهی (فاز۱) و نیمه صنعتی (فاز ۲)، امکان‌سنجی فراوری غبارهای اف تی پی فولادسازی مجتمع فولاد در مقیاس آزمایشگاهی و اندازه‌گیری و پایش عوامل زیان‌آور محیط کار شرکت فولادمبارکه، بخشی از اقدامات صورت گرفته محسوب می‌شویم.

وفایی فرد عنوان کرد: انجام فرایند ممیزی آب در ۵۳ واحدهای تابعه ایمیدرو در راستای نقشه راه معدن و نیز انجام مطالعات پژوهشی استحصال وانادیم و آهن از محصول تیتانومگنتیتی کهنوج در مقیاس آزمایشگاهی، از دیگر اقدامات مورد نظر است.

راهیابی ۵ استارتاپ معدنی به مرحله شتابدهی

از سوی دیگر حسین منصوری، مدیر مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران (ایمینو) با اشاره به راهیابی ۵ استارت‌آپ معدنی مستقر در ایمینو به مرحله شتاب‌دهی، گفت: این ۵ استارت‌آپ در حوزه‌های فراوری مواد معدنی، شبیه‌سازی گمانه‌های اکتشافی، مدیریت باطله‌های معدنی و سامانه اطلاعاتی در صنایع بالادستی معدن هستند که از مرحله پیش‌شتاب‌دهی و شکل‌دهی، پس از تایید مرکز به مرحله شتابدهی راه یافتند.

وی ادامه داد: این استارت‌آپ‌ها در مرحله شتاب‌دهی در طول برنامه زمان‌بندی (kpi) بین ۵ تا ۱۵ ماه، از حمایت‌های مالی، مشاوره‌ای و آموزشی مرکز برخوردار می‌شوند تا به مرحله تولید محصول و خدمتِ قابل عرضه برای سرمایه‌گذار برسند.
مدیر مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران با اشاره به طراحی و راه‌اندازی نخستین سامانه الکترونیکی پذیرش ایده در این مرکز گفت: در این سامانه، امکان ثبت و پذیرش ایده تا داوری به صورت آنلاین، امکان ثبت‌نام نخبگان و نیز سرمایه‌گذاران بخش معدن و صنایع معدنی وجود دارد.

منصوری ادامه داد: اشتراک‌گذاری چالش‌های مرتبط با معدن و صنایع معدنیدر کنار دریافت راهکارهای حل چالش، از دیگر امکانات این سامانه به حساب می‌آید.

وی با اشاره به موضوع پیاده‌سازی سیستم مدیریت کیفیت در ایمینو، تصریح کرد: این سیستم با همکاری دفتر مدیریت برنامه‌ریزی نظارت راهبردی ایمیدرو انجام و برای اجرای آن، از مشاور برنامه‌ریزی و کنترل پروژه استفاده شد.
مدیر مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران ادامه داد: از دیگر اقدامات انجام شده در این مرکز، راه‌اندازی گالری و نمایشگاه عکس بخش معدن و صنایع معدنی، تدوین آیین‌نامه و تیپ قرارداد با استارت‌آپ‌ها ( شکل‌دهی و شتاب‌دهی ) و مشاوران در کنار بیمه کردن همه اعضای استارت‌آپ‌ها به شکل مسئولیت مدنی است.

منصوری بیان داشت: فراخوان جذب ایده، خریداری و استقرار ۴ رایانه حرفه‌ای برای استفاده استارت‌آپ‌ها بدون استفاده از منابع ایمیدرو، طراحی و برگزاری دوره MBA مدیریت کسب و کار، کارآفرینی، ایجاد شعبه مستقل برای استقرار سیستم آموزش الکترونیکی  LMS، از جمله اقدامات مرکز یاد شده محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: استخراج، ترجمه و تدوین دوره‌های آموزشی از موسسات معتبر جهانی، تعریف و برنامه‌ریزی ۵ وبینار آموزشی ویژه استارت‌آپ‌های مرکز و انتشار ۲۰ دوره کوتاه مدت آموزشی در مدت ۳ دقیقه با عنوان دوره‌های ۱۸۰ ثانیه‌ای در سایت و شبکه‌های اجتماعی ایمنو، بخش دیگری از فعالیت‌های مرکز مذکور به حساب می‌آید.

راه‌اندازی نخستین استودیوی معدنی

مدیر مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران با اشاره به راه‌اندازی نخستین استودیوی معدنی با حمایت مالی شرکت‌های خصوصی در این مرکز، گفت: این استودیو با هدف تولید (ضبط و تدوین) محتوای آموزشی و تخصصی مرتبط با حوزه استارت‌آپ‌های بخش معدن و صنایع معدنی راه‌اندازی شده است. منصوری در پایان خاطرنشان کرد: تولید انواع محتواهای گرافیکی (اینفوموشن، افترفکت و پریمیر و …) و تولید پادکست‌های علمی و آموزشی (مستندسازی از ایونت‌ها و مراسم مرتبط با بخش استارت‌آپ و تولید محتواهای تصویری خبری و رسانه‌ای)، بخش دیگری از برنامه‌های این استودیو محسوب می‌شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.