چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
آیا طلا مجدد ریزش خواهد کرد؟
31 مرداد 1400 - 9:57
شناسه : 16463
براساس گزارش‌های منتشر شده، برخی از تحلیلگران بازار جهانی طلا گفته‌اند ناکامی این فلز ارزشمند برای عبور از مرز یک هزار و ۸۰۰ دلار، ممکن است طلا را در معرض یک ریزش قابل توجه دیگر قرار دهد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، دانیل پاویلونیس کارگزار ارشد کالا در شرکت آر جی او فیوچرز در این خصوص، اظهار داشت: با وجود اینکه اونس طلا پس از ریزش دو هفته گذشته، به سرعت در بالای یک هزار و ۷۰۰ دلار تثبیت شد، اما تقاضای کافی برای خرید وجود ندارد تا قیمت این فلز ارزشمند بالاتر برود. طلا درست روی یک خط نزولی قرار گرفته و با این روند افت بیشتری پیدا خواهد کرد. مشکل دیگر این است که نقره نیز خیلی ضعیف عمل کرده و تصور می‌کنیم طلا این فلز را دنبال خواهد کرد. طلا در موج نزولی بعدی تا سطح یک هزار و ۶۷۰ دلار عقب نشینی می‌کند

جیمز نایتلی مدیر اقتصاد بین‌الملل موسسه ING، گفت: بحث اصلی «سیاست اقتصادکلان در یک اقتصاد نابرابر» خواهد بود. اما توجه اصلی بازار به بحث‌های پیرامون تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا است. در این راستا همه نگاه‌ها به صحبت‌های جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا دوخته شده که صبح جمعه به شکل ویدیو کنفرانسی سخنرانی خواهد کرد.

وی افزود: ما شاهد آن هستیم که بانک مرکزی آمریکا حداقل در گزارش نشست سیاست پولی ماه گذشته خود در این باره صحبت کرده است. این امر می‌تواند به ریزش قیمت طلا در آستانه نشست جکسون هال منتهی شود. البته این نشست ممکن است مشکلاتی نیز برای بازارهای سهام ایجاد کند. اما بعید به نظر می‌رسد بانک مرکزی آمریکا سیاست پولی خود را بیش از حد سریع تحکیم شود، به خصوص که ریسک ناشی از شیوع کرونای دلتا جدی است.

بارت میلک مدیر استراتژی جهانی تی دی سکیوریتیز، عنوان کرد: همه چیز به مسئله اشتغال که بخشی از ماموریت بانک مرکزی آمریکاست، برمی‌گردد. بانک مرکزی آمریکا تمایل دارد تورم بالاتر از حد مطلوب را نادیده بگیرد تا رشد اشتغال ضروری را مشاهده کند. لذا هیچ کس در خصوص آمار اقتصادی آمریکا هیجان زده نیست. آمار خرده فروشی ماه گذشته ضعیف‌تر از حد مطلوب بود و به نظر می‌رسد به زودی برنامه محرک اقتصادی جدیدی داشته باشیم. همچنین اقتصاد آمریکا ممکن است برای بازگرداندن همه مشاغل از دست رفته، اوقات دشواری را داشته باشد. این وضعیت راحتی برای بانک مرکزی آمریکا نیست. البته مقامات بانکی ممکن است تدابیر محرک مالی را تعدیل کنند اما سیاست انبساطی همچنان برای مدت طولانی ادامه پیدا خواهند کرد.

وی نیز صعود اونس طلا به بالای یک هزار و ۸۰۰ دلار را نشانه بهتر شدن اوضاع برای این فلز ارزشمند می‌داند، اما طلا باید ابتدا مقاومت در سطح یک هزار و ۷۹۳ را بشکند که در صورت مطلوب نبودن آمار اقتصادی هفته جاری چنین اتفاقی می‌تواند روی دهد.

پاویلونیس پیش‌بینی کرد سطح یک هزار و ۸۰۰ دلار نقطه مقاومتی قوی برای طلا مانده است و تا زمانی که این فلز ارزشمند نتواند بالای این سطح بسته شود، بعید است صعود چندانی پیدا کند. باید طلا به بالای یک هزار و ۸۰۰ دلار صعود کند تا اوضاع را بتواند به نفع خود تغییر دهد. اگر موفق به شکستن این قیمت نشود، در این صورت به سمت یک هزار و ۶۷۰ دلار عقب نشینی خواهد کرد.

یکی از آمارهای که قرار است طی هفته جاری منتشر شود، آمار تولید ناخالص داخلی سه ماهه دوم آمریکا در روز پنج شنبه و شاخص قیمت هزینه مصرفی شخصی در روز جمعه خواهد بود که معیار محبوب بانک مرکزی آمریکا برای ارزیابی تورم است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.