سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
ابتدا تامین زیرساخت، سپس راه‌اندازی واحد صنعتی
31 خرداد 1401 - 18:04
شناسه : 29341
استاندار قم گفت: جهت توسعه و حتی اجیاد واحدهای صمعتی و تولیدی جدید، نخست باید تمام امکانات اولیه مانند آّف برق و گاز بدون دغدغه تامین شود تا سرمایه‌گذار با برنامه‌ریزی برای آغاز کار خود، اقدامات لازم را انجام دهد.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری صداوسیما
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، محمدتقی شاهچراغی استاندار قم، در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، اظهار داشت: برای توسعه واحد و همچنین ایجاد واحد تولیدی و صنعتی جدید، باید تمامی امکانات از جمله آب، برق و گاز فراهم باشد تا تکلیف سرمایه‌‌گذار روشن شود نه اینکه بعد از صدور مجوز، به دنبال تامین زیرساخت‌های اولیه مورد نیاز باشیم.

وی با اشاره به مشکل کم‌آبی کشور، افزود: در حال حاضر، کل منطقه برای تامین آب شرب دچار مشکل بوده و طبیعی است کسی حق تعدی و تجاوز از حقابه تخصیصی ندارد. همچنین در برخورد با واحد‌های متخلف همه باید به یک چشم دیده شوند؛ اگر برخی واحد‌های تولیدی در استفاده از حقابه دچار تخلف شوند، باید با برخورد یکسان نیز مواجه شوند.

استاندار قم اصلاح نظام توزیع را یکی از راه‌های بهبود وضعیت کنونی آب، برق و گاز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی دانست و گفت: شرکت‌های آب، برق و گاز باید وضعیت کنونی تخصیص‌ها را بازنگری کنند، چراکه به برخی از واحد‌ها بیش از نیاز منابع تخصیص داده شده است.

شاهچراغی در ادامه به تسهیلات بانکی بخش‌های مختلف صنعتی کشاورزی و گردشگری اشاره و بیان کرد: در سال گذشته پرداخت یک هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی در قالب تسهیلات تبصره ۱۸ به تصویب مجموعه اقتصادی استان رسید در حالی که تنها ۲۴ درصد از این رقم محقق شده است.

وی تاکید کرد: دستگاه‌ها نباید صرفا به معرفی واحد‌ها به بانک برای دریافت تسهیلات بسنده کنند، بلکه این الزام برای خود آن‌ها وجود دارد که شرایط دریافت وام توسط واحد را تا حد زیادی تسهیل و فراهم کنند. با توجه به لزوم همکاری بیشتر بانک‌های خصوصی در ارائه تسهیلات به بخش صنعت استان، به هیچ عنوان درست نیست که مردم استان سرمایه خود را در بانکی بگذارند که کوچک‌ترین سهمی در تولید و پیشرفت شهر ایفا نمی‌کند.

روح‌الله ابراهیمی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان نیز، در این نشست، از آغاز عملیات اجرایی ساخت تصفیه‌خانه ثانویه فاضلاب خبر داد و گفت: این تصفیه‌خانه سالانه ۱۰ میلیون مترمکعب آب را تصفیه خواهد کرد و برای اجرای کامل این طرح، به ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است؛ بازه زمانی یک سال و نیمه برای اتمام این طرح در نظر گرفته شده که در صورت تامین اعتبار این طرح زودتر به انجام می‌رسد.

علیرضا هاشمی نایب رییس خانه صنعت و معدن استان نیز، در این جلسه به برخی مشکلات در واحد‌های صنعتی از جمله آب، برق و گاز اشاره و تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد مراجعات واحد‌های صنعتی به دلیل مشکلات آب، برق و گاز است. در تشریح مشکل برق باید گفت که به عنوان مثال در شهرک شکوهیه، حدود ۲۸۰ مگاوات برق فروخته شده و این در حالی است که ۱۷۰ مگاوات برق تحویل داده می‌شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.