سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
اتصال غدیر نی‌ریز به پروژه‌های انتقال آب  و برق ضروری است
24 بهمن 1400 - 10:53
شناسه : 24570
رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: فولاد غدیر نی ریز علاوه بر تسریع در روند راه‌اندازی واحد فولادسازی، به دنبال توسعه صنایع پایین‌دست و تعریف صنایع با ارزش‌افزوده بالا باشد.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، وجیه‌الله جعفری رییس هیات عامل ایمیدرو، اظهار داشت: اکنون طرح‌های فولادی همچون غدیر نی ریز، باید در پایین‌دست صنعت فولاد و تعریف صنایع خاص برنامه‌ریزی کنند و این مجتمع ظرفیت تحقق این مهم را دارد.

وی افزود: انتظار می‌رود که طرح‌های فولاد استانی طی سال‌های گذشته زودتر به بهره‌براری برسند. لذا در این زمینه فولاد غدیر نی ریز اقدامات بهتری در روند احداث پروژه‌ها داشته و در این راستا واحد احیای مستقیم آن در مدار تولید است و از سوی دیگر واحد فولادسازی آن نیمه نخست سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

تامین مواد اولیه

رییس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه با توجه به چشم‌انداز و محدودیت در ذخیره آهن، ساختار طرح جامع فولاد ساماندهی شده است، گفت: دولت در حال هدایت چارچوب سرمایه‌گذاری‌های است تا در زیرساخت‌ها و تامین مواد اولیه پشتیبانی لازم را داشته باشیم.

جعفری بیان کرد: مجتمع غدیر نی ریز باید یکی از سیاست‌های خود را بر این مبنا قرار دهد که در سرمایه‌گذاری‌ها و برای تامین خوراک در مزایده‌ها حضور پیدا کند. بدیهی است خوراک صنایع را نمی‌توان به طور کامل از داخل تامین کرد و بخشی از آن را باید از طریق واردات تهیه شود که این موضوع در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: پیوستگی بین ارکان مختلف مجموعه‌های فولادی مهم است؛ چراکه کشور یک نگاه ملی دارد و باید سرمایه‌ها را به نحو مطلوب توسعه دهیم. ایمیدرو به عنوان توسعه‌دهنده حوزه، حمایت از مجموعه‌های معدن و صنایع معدنی را دارد تا ذخایر جدید را وارد مدار تولید کند.

رییس هیات عامل ایمیدرو عنوان کرد: به منظور سرعت بخشیدن به تکمیل واحد فولادسازی، تامین خوراک و توسعه زیرساخت‌ها، باید کارگروهی در این مجتمع تشکیل شود تا در قالب یک برنامه مشخص، ایمیدرو با ایفای نقش حاکمیتی خود، حمایت‌های لازم را داشته باشد.

جعفری با اشاره به اهمیت توسعه پایدار انرژی و زیرساخت در فولاد غدیر نی ریز، اذعان داشت: پروژه‌های انتقال آب خلیج فارس و تامین گاز صنایع در قالب تفاهم‌نامه ۱۰ هزارمگاواتی با وزارت نیرو از جمله طرح‌هایی است که ایمیدرو با هدف توسعه زیرساخت‌ها در آن راهبری می‌کند. لذا در این زمینه فولاد غدی نی ریز هم می‌تواند به این گونه سرمایه‌گذاری‌های بزرگ متصل شود تا نیازهای زیرساختی خود را تامین کند.

توسعه اکتشافات

رییس هیات عامل ایمیدرو ضمن تاکید بر گسترش فعالیت‌های اکتشافی در استان فارس، تصریح کرد: اخذ مجوز محدوده‌ها و انجام فعالیت‌های سیستماتیک و به صورت علمی برای توسعه برنامه‌های تولید ضروری است.

جعفری در پایان خاطرنشان کرد: ایمیدرو آمادگی دارد تا با پذیرش ریسک عملیات اکتشافی و تهیه بسته توسعه، زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را فراهم کند. اخذ پروانه اکتشاف محدوده‌های با ظرفیت باید در دستور کار مجتمع غدیر نی ریز قرار بگیرد و ایمیدرو برای انجام این مهم، حمایت لازم را خواهد داشت.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.