چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
اتصال فولاداکسین به شبکه ریلی کشور
02 خرداد 1400 - 11:49
شناسه : 12641
در راستای بررسی طرح‌های توسعه شرکت فولاداکسین خوزستان، جلسه‌ای با حضور محمدعلی بهبهانی و حجت‌الله اسماعیلی از اعضای هییت‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشور به همراه امین آسیابان سرپرست مدیریت عامل فولاد اکسین خوزستان، در محل ساختمان شهید هاشم‌زاده برگزار شد، طی گزارشی از سوی سرپرست مدیریت عامل این شرکت، اعضای هییت‌مدیره در جریان آخرین وضعیت فولاد اکسین و اجرای طرح توسعه فولادسازی این مجموعه صنعتی قرار گرفتند.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولاد اکسین
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، امین آسیابان سرپرست مدیریت عامل شرکت فولاد اکسین خوزستان در ابتدای جلسه توضیحاتی پیرامون تاریخچه فولاد اکسین، نقش آن در پروژه‌های استراتژیک کشور، آخرین دستاوردهای تولیدی و مواردی که منجر به رشد تولید این شرکت می‌شود، ارائه نمود. همچنین موفقیت‌های شکل گرفته در فولاد اکسین را مرهون تلاش متخصصان شرکت دانست که همواره در تلاش‌اند با همدلی و هم‌افزایی، تحولاتی تازه در شرکت رقم بزنند.

وی در خصوص طرح‌های توسعه این شرکت، افزود: پروژه‌های در دست اقدام این شرکت شامل خط تولید آهن‌اسفنجی به ظرفیت یک میلیون و ۷۰ هزار تن در سال و خط تولید فولادسازی با ظرفیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن در سال، به عنوان پروژه‌های در دست اقدام این شرکت می‌شود که در بخشی از مساحت مجموعه به میزان ۴۰ هکتار تعریف شده است.

سرپرست مدیریت عامل شرکت فولاد اکسین خوزستان، گفت: خوزستان همواره کانون توسعه صنعت در کشور بوده است و در این راستا، فولاد اکسین خوزستان به عنوان قطب فولادی ارزشمند این استان به دلیل رفع نیاز بسیاری از صنایع استراتژیک کشور، نقش مهمی دارد.

ایجاد اشتغال ۲۳ هزار نفر به صورت غیرمستقیم با اجرا طرح فولادسازی

محمدعلی بهبهانی عضو هییت‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص پروژه‌های فولاد اکسین، بیان کرد: پروژه پست برق این شرکت که به صورت مشترک بین فولاد خوزستان و فولاداکسین خوزستان قرار دارد، به عنوان یکی از پروژه‌های مهم و حیاتی در آینده، منجر به تامین برق مورد نیاز شرکت فولاد اکسین خوزستان در زمان راه‌اندازی کارخانه فولادسازی می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر، حدود ۵۳ درصد از سبد تولیدی فولاد اکسین مربوط به ورق‌های مورد نیاز خطوط لوله نفت و گاز، حدود ۲۵ درصد ورق‌های آلیاژی، صنایع کشتی‌سازی و مخازن تحت فشار و مابقی صنایع ساختمانی است که انشالله در سال جاری از سبد ورق‌های ساختمانی کاسته و به سبد محصولات خاص و نفتی افزوده خواهد شد. همچنین امیدواریم طرح توسعه فولادسازی این شرکت به سرعت انجام و زنجیره تولیدات این فولاد اکسین تکمیل شود.

عضو هییت‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشور، عنوان کرد: طرح‌های توسعه فولادسازی علاوه بر تکمیل زنجیره تولیدات فولاد اکسین، برای بالغ بر یک هزار نفر به صورت مستقیم و ۲۳ هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی ایجاد می‌کند.

بهبهانی در پایان خاطرنشان کرد: طی گزارشی که در روزهای آتی به مدیریت محترم عامل شرکت صبا انرژی خواهیم داد، تلاش می‌کنیم تا مقدمات اتصال فولاد اکسین خوزستان به شبکه ریلی کشور نیز انجام گیرد و بدین صورت زنجیره بزرگ تولید ملی با حجم بسیار زیادی به هم متصل می‌شود.

لازم به توضیح است که اعضای هییت‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری به همراه سرپرست مدیریت عامل و جمعی از مدیران فولاد اکسین خوزستان، در پایان از خط تولید فولاد اکسین خوزستان بازدید کردند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.