چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024 ساعت ×
اتمام بررسی راهکارهای بهبود اچ‌اس‌ئی در شرکت نفت خزر
13 دی 1400 - 10:05
شناسه : 22567
نخستین نشست ارزیابی و شناخت فرصت‌ها، چالش‌ها و تقویت همکاری‌های مشترک اچ‌اس‌ئی شرکت ملی نفت ایران و شرکت نفت خزر با حضور مانی عبدالله‌زاده مدیر بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت ملی نفت ایران، مراد کمالی مدیرعامل و شماری از مدیران ستادی و عملیاتی شرکت نفت خزر برگزار شد و اقدام‌های انجام‌شده درباره الزام‌های اچ‌اس‌ئی و تقویت همکاری‌ها در این شرکت بررسی و تبادل نظر شد.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مراد کمالی مدیرعامل شرکت نفت خزر در نشست ارزیابی و شناخت فرصت‌ها، چالش‌ها و تقویت همکاری‌های مشترک اچ‌اس‌ئی با اشاره به اهمیت و نقش محوری این شرکت در پاسخگویی به نیازهای صنعت نفت، اظهار داشت: اولویت نخست کار در برنامه‌های روزانه شرکت، توجه به مقوله ایمنی است که برای آن موضوع آموزش و فرهنگ‌سازی در سطوح مختلف عملیاتی، پشتیبانی و اجرایی سازمان تاکید می‌شود.

وی الزام‌های ایمنی در صنعت نفت را بسیار مهم دانست و افزود: این فرهنگ سازمانی باید در نگاه، تفکر و رفتار همه نهادینه شده و اولویت اصلی فعالیت‌های عملیاتی تلقی شود.

مدیرعامل شرکت نفت خزر با اشاره به سیاست‌های کلان وزارت نفت در حوزه دریای خزر و دیدگاه مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران که شرکت نفت خزر را به‌عنوان محور فعالیت‌های صنعت نفت در شمال کشور می‌داند، گفت: برنامه‌های آینده توسعه و تولید و حفاظت و نگهداشت از سکوی نیمه شناور امیرکبیر (بزرگ‌ترین دکل عظیم خاورمیانه) به‌عنوان یکی از اولویت‌های اصلی مد نظر قرار دارد و بر همین اساس لازم است تا توجه ویژه‌ای به الزام‌های اچ‌اس‌ئی در بخش‌های ایمنی، بهداشت و محیط زیست این شرکت داشته باشیم.

کمالی بیان کرد: سلامت نیروی انسانی در محیط کار و کارآمدی سکو، شناورها و تجهیزات با رعایت استانداردها و ضوابط ایمنی ارتباط مستقیم دارد و توجه بیش از پیش به رعایت استانداردها در دستگاه‌ها و تجهیزات حفاری و لحاظ دستورعمل‌ها باید به صورت ویژه توجه شود.

داشتن نیروی انسانی ماهر برای پیشگیری از حوادث ضروری است

مانی عبدالله‌زاده مدیر اچ‌اس‌ئی شرکت ملی نفت ایران نیز به دستورعمل‌ها و ابلاغیه وزارت نفت در بحث الزام‌های اچ‌اس‌ئی به ویژه در مقوله ایمنی اشاره کرد و اذعان داشت: فرهنگ‌سازی همسو با دوره‌های آموزشی می‌تواند در پیشگیری از حوادث شغلی تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: در مباحث ایمنی، هدف اصلی ما حذف یا کاهش حوادث تکراری در سطح فعالیت‌های عملیاتی شرکت ملی نفت ایران است و با توجه به برنامه‌های شرکت نفت خزر در اجرای پروژه‌های توسعه‌ای در دریای خزر و استان‌های شمال کشور، در تلاشیم همکاری‌های نزدیک و مستمر خود را در حوزه اچ‌اس‌ئی افزایش دهیم.

مدیر اچ‌اس‌ئی شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی موثر با شاخصه‌های کار حفاری و اقدام‌های اصلاحی برای اثر بخشی آن‌ها، همسو با ریشه‌یابی علل حوادث و راهکارهای جلوگیری از وقوع و کاهش ضریب حادثه در آب‌های عمیق دریای خزر از مواردی است که لازم است مورد اهتمام واقع شود.

عبدالله‌زاده با اشاره به سه شاخص مهم در حوزه ایمنی اشاره کرد و ادامه داد: داشتن نیروی انسانی ماهر و کارآمد و آگاه به خطرهای کاری، حفظ آمادگی در گذر زمان از طریق تمرین و فراهم کردن ملزومات و تجهیزات ایمنی برای پیشگیری از وقوع حوادث و مقابله با رویدادهای احتمالی در فعالیت‌های آینده شرکت نفت خزر بسیار مهم و ضروری است.

وی در پایان با اشاره به اقدام‌های انجام‌شده و پیگیری‌ شرکت‌های زیرمجموعه برای ارتقای سطح اچ‌اس‌ئی، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه ایمنی در توسعه و پیشبرد اهداف تولیدی در مناطق عملیاتی و با توجه به تاکید مقام عالی وزارت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، لازم است با جدیت و تلاش بیشتر به رعایت الزام‌های اچ‌اس‌ئی برای توسعه و پیشبرد فعالیت‌های مهم حوزه خزر پرداخته شود.

براساس این گزارش، مدیران و روسای شرکت نفت خزر در پایان این نشست ضمن بیان اقدام‌ها و مشکلات موجود در این حوزه، به بحث و تبادل‌نظر و ارائه دیدگاه‌های خود پرداختند و برای بهبود مباحث اچ‌اس‌ئی در شرکت نفت خزر نیز تصمیم‌هایی گرفته شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.