جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
اتمام ظرفیت تولید مازاد نفت اوپک
20 فروردین 1401 - 15:36
شناسه : 26364
وزیر نفت نیجریه گفت: سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) ظرفیت تولید مازادی برای افزایش عرضه نفت خام ندارد.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

 به ‌گزارش پاخبارفلزات، تیمیپره سیلوا وزیر نفت نیجریه، اظهار داشت: اکنون امکان تولید بیشتر نفت وجود ندارد و باید ظرفیت تولید مازادی وجود داشته باشد که بتوانیم وارد بازار کنیم. مشکلی که وجود دارد این است که افزایش تولید نفت به سرمایه‌گذاری بسیاری نیاز دارد. با این حال، بسیاری از تولیدکنندگان اوپک ازجمله نیجریه با بیشترین ظرفیت خود در حال تولید هستند.

وی افزود: اگر امکان افزایش تولید وجود داشته باشد، اوپک نخستین سازمانی خواهد بود که تولید خود را بالا می‌برد اما متاسفانه در بیشتر کشورهای اوپک ظرفیت مازاد در حال حاضر وجود ندارد.

وزیر نفت نیجریه ادامه داد: اوپک از قیمت بالای نفت راضی نیست چراکه نمی‌خواهد مشتریان از بالا بودن قیمت نفت آسیب ببینند، اما این در حالی است که این سازمان نمی‌تواند نفت بیشتری تولید کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد با وجود اینکه تولید نفت اوپک در ماه مارس افزایش پیدا کرد، عرضه نفت این سازمان همچنان کم‌تر از مقدار تعیین ‌شده در توافق تعدیل تولید این سازمان با متحدان خود (اوپک‌پلاس) بود و توقف تولید بعضی از کشورهای آفریقایی این سازمان با افزایش تولید عربستان و دیگر تولیدکنندگان بزرگ اوپک جبران نشد.

اوپک در ماه مارس روزانه ۲۸ میلیون و ۵۴۰ هزار بشکه نفت تولید کرد که ۹۰ هزار بشکه بیشتر از تولید نفت در ماه فوریه بود. این در حالی است که براساس توافق اوپک‌پلاس این سازمان باید ۲۵۳ هزار بشکه در روز از تولید خود را کاهش می‌داد.

شایان ذکر است که در نتیجه سطح پایبندی، اوپک به توافق تعدیل عرضه اوپک‌پلاس در ماه مارس به ۱۵۱ درصد رسید که بیش از پایبندی ۱۳۶ درصدی این سازمان در ماه فوریه بود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.