پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت ×
اتمام موفق تعمیرات واحد گندله‌سازی فولادمبارکه
28 تیر 1400 - 13:22
شناسه : 15271
مدیر گندله‌سازی شرکت فولادمبارکه گفت: خوشبختانه موفق شدیم طبق برنامه‌ریزی‌‌های انجام شده، تعمیرات 6 ‌روزه این واحد را در تیرماه امسال به اتمام برسانیم.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولادمبارکه
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، رضا اسماعیل‌پور مدیر گندله‌سازی شرکت فولادمبارکه، اظهار داشت: با حمایت واحدهای سرویس‌دهنده، خرید، پشتیبانی و فنی، تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده ۶ ‌روزه واحد گندله‌سازی با آماده‌سازی و هماهنگی منسجم و یاری بیش از ۳۵ هزار نفر ساعت فعالیت تعمیراتی به‌طور منظم، با کیفیت و بدون بروز حادثه ایمنی انجام شد.

وی افزود: نکته قابل‌ ذکر در این توقف تعمیراتی، تعویض سیستم آب‌بندی خشک‌کن ابتدای کوره پخت برای اولین بار در شرایط گرم کوره، جهت بهبود فرایند و رسیدن به رکورد فاصله زمانی ۲۴ ماه بین تعمیرات اساسی واحد گندله‌سازی تا انتهای مهر ماه ۱۴۰۰ بود. البته آخرین رکورد فاصله زمانی بین تعمیرات اساسی واحد گندله‌سازی در شرایط سرد کوره پخت حدود ۲۰ ماه بوده است.

با همت تمام مسئولان شرکت تعمیرات انجام شد

حمیدرضا جمالی رییس دفتر برنامه‌ریزی و کنترل نگهداری و تعمیرات آهن‌سازی در این خصوص نیز بیان کرد: انجام فعالیت تعمیراتی دوره‌ای در واحد گندله‌سازی برای حفظ آماده به‌کاری تجهیزات و به حداقل رساندن توقفات اضطراری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: انجام این فعالیت تعمیراتی با نفرساعت ذکرشده در مدت‌زمان محدود با آماده‌سازی دقیق و مناسب، به‌روزرسانی دستورالعمل‌های تعمیرات، تامین قطعات یدکی و مصرفی و مهارت کارکنان اجرایی و نظارت مناسب انجام شده است.

رییس دفتر برنامه‌ریزی و کنترل نگهداری و تعمیرات آهن‌سازی تصریح کرد: در مراحل آماده‌سازی و اجرای فعالیت‌ها، هماهنگی بسیار خوبی بین مسئولان و ناظران تعمیرات واحد گندله‌سازی و تعمیرات مرکزی ایجاد و جلسات مربوطه با توجه به شرایط ناشی از کرونا با حداقل نفرات و در اکثر موارد به‌صورت غیرحضوری برگزار شد.

جمالی اذعان داشت: توقفات برنامه‌ریزی‌شده تعمیراتی واحد گندله‌سازی از لحاظ حجم نیروی انسانی، قطعات، مکانیسم و ابزارآلات و مدت‌زمان محدود، منحصربه‌فرد و نیازمند انسجام، برنامه‌ریزی و سازماندهی خاص خود است.

ایمنی کارکنان اولویت اصلی شرکت

حمیدرضا بذار رییس تولید واحد گندله‌سازی فولادمبارکه، عنوان کرد: قبل از انجام این تعمیرات دوره‌ای برای اطمینان از جلوگیری شیوع ویروس کرونا، از کارکنان نظارت تعمیرات مرکزی و پیمانکاران درگیر، تست PCR به عمل آمد و با حمایت و کمک کارشناسان ایمنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز نظارت شد.

 وی یادآور شد: توقف ۶ ‌روزه واحد گندله‌سازی با همدلی و هماهنگی تیم تولید واحد گندله‌سازی و با اعتماد و اتکا به دانش و تخصص خود، همچنین اجرای دستورالعمل‌های کاری اصلاح‌شده مطابق برنامه و به‌صورت ایمن انجام پذیرفت.

تلاش برای ارتقای کیفیت گندله

خشایار پاسیار رییس تعمیرات واحد گندله‌سازی، گفت: در این توقف تعمیراتی، با برگزاری جلسات تخصصی و همکاری تیم نظافت صنعتی و مطابق برنامه، کلیه فعالیت‌های تولید و نظافت با نظم و انضباط و به‌صورت ایمن انجام گرفت. در این راستا خط تولید طبق برنامه در اختیار تیم تعمیرات قرار داده شد.

وی افزود: تیم تولید واحد گندله‌سازی با راهکاری جدید برای اولین بار اقدام به خارج کردن پالتکار از ۳۰ متر ابتدایی کوره پخت در این توقف گرم نمود و با اصلاح شرایط آب‌بندی خشک‌کن ابتدای کوره پخت در محیطی ایمن باعث ارتقای کیفیت گندله تولیدی شد. این فعالیت با همکاری نزدیک تیم‌های تولید و تعمیرات و با موفقیت کامل به اتمام رسید.

پاسیار در خصوص این توقف برنامه‌ریزی‌شده عنوان کرد: این عملیات بزرگ تعمیراتی با برنامه‌ریزی منسجم و آماده‌سازی مناسب فعالیت‌ها در تعمیرات محلی مکانیک، برق، ابزار دقیق و اتوماسیون واحد گندله‌سازی با همدلی و همکاری کارکنان تعمیرات و تولید و پیمانکار مقیم واحد با موفقیت انجام پذیرفت.

 تعویض بدنه غبارگیر ترِ آسیاب خط ۲

کامبیز طیبی سرپرست تعمیرات مکانیک واحد گندله‌سازی در پایان خاطرنشان کرد: با آماده‌سازی و نظارت موثر بر اجرای فعالیت‌ها و با اولویت ایمنی تعمیرات آسیاب‌ها، تعویض بدنه غبارگیر ترِ آسیاب خط ۲ و جایگزینی یکی از گیربکس‌های درایو کپسول آسیاب خط ۱ برای اولین بار، تعمیرات اساسی میکسرها، تعمیرات بخش دیسک، تعمیرات و تنظیمات سرند غلتکی ورودی کوره پخت، تعمیرات فن‌های پروسس، تعمیرات مکانیسم آب‌بندی خشک‌کن ابتدای کوره پخت، تعمیرات لاورینگ و درایو کوره پخت و فیدرها و شوت‌ها، تعمیرات غبارگیرهای کوره پخت، تعمیرات سیالات و پمپ‌های مربوطه انجام شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.