پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت ×
اتمام هفته‌ای خوش برای طلای جهانی
16 تیر 1400 - 16:49
شناسه : 14841
براساس گزارش‌های منتشر شده، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر افت بازده اوراق خزانه افزایش و نزدیک به بالاترین حد سه هفته اخیر ایستاد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۸۰۰ دلار و ۴۲ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز سه‌شنبه به یک هزار و ۸۱۴ دلار و ۷۸ سنت صعود کرد که بالاترین قیمت از ۱۷ ماه ژوئن بود. علاوه بر این در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد افزایش، به یک هزار و ۸۰۰ دلار و ۵۰ سنت رسیده است. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۶ درصد افزایش، در یک هزار و ۷۹۴ دلار و ۲۰ سنت بسته شد.

به گفته وارن پاترسون تحلیلگر موسسه آی ان جی، کاهش بازده اوراق قرضه مطمئنا از قیمت طلا پشتیبانی کرده است. لذا همزمان شاهد ضعف اندک دلار آمریکا در اوایل معاملات صبح چهارشنبه بوده‌ایم که بی‌شک در پشتیبانی از رشد قیمت طلا موثر است.

بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا نزدیک به پایین‌ترین حد خود در بیش از چهار ماه اخیر قرار گرفت. در این راستا بازده پایین‌تر اوراق قرضه هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون سوددهی است را کمتر می‌کند. البته شاخص دلار پس از افزایش ۰.۴ درصدی در معاملات روز گذشته، امروز با اندکی کاهش در ۹۲.۵۱۵ واحد ایستاد.

فعالان بازار اکنون منتظر انتشار جزییات نشست سیاست پولی اخیر بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه است که امکان افزایش سیگنال‌ها در خصوص دیدگاه سیاست‌گذاران آمریکایی درباره تورم و سیاست پولی را فراهم می‌کند.

نرخ‌های بهره بالاتر هزینه نگهداری طلا را افزایش داده و جذابیت سرمایه‌گذاری در این فلز ارزشمند را کم‌تر خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، یک نظرسنجی نشان داد فعالیت صنعت خدمات آمریکا رشد ملایمی در ماه ژوئن داشته و احتمالا به دلیل کمبود کارگر و مواد اولیه در مضیقه قرار گرفته و به ادامه انباشت کارهای نیمه تمام منجر شده است.

شایان ذکر است که در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت و در ۲۶ دلار و ۱۴ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به دو هزار  و ۷۸۳ دلار و ۷۳ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، در یک هزار و ۸۶ دلار و ۴۹ سنت ایستاد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.