سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
اتمام گازرسانی به بزرگ‌ترین مجتمع طلای خاورمیانه
23 مهر 1399 - 8:33
شناسه : 624
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌ غربی: مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌ غربی گفت: مراحل گازرسانی به مجتمع طلای زر‌شوران تکاب که بزرگ‌ترین مجتمع طلای خاورمیانه است، به اتمام رسید. میزان بهره‌مندی شهرهای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز در دولت تدبیر و امید رشد بسیار مناسبی داشته و به رقم ۹۹.۶ درصد رسید.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، علیرضا شیخی با بیان اینکه پروژه خط تغذیه مجتمع طلای زر‌شوران و روستاهای تابعه به طول ۴۶ کیلومتر در سایه همت کارکنان شرکت گاز استان به اتمام رسیده، اظهار داشت: با توجه به تایید نتایج آزمایش‌های مقاومت، نشتی و پوشش، آماده تزریق گاز و تحویل به این مجتمع هستیم.

وی با اشاره به تکمیل شبکه گاز روستای قراقیه، واقع در محور گازرسانی زرهشوران و احمدآباد تکاب، افزود: هم‌اکنون گاز این روستا نیز به همراه خط تغذیه مجتمع طلای زره‌شوران آماده تزریق گاز است.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان ‌غربی با تاکید بر سختی اجرای پروژه گازرسانی محور زرشوران و احمدآباد تکاب، بیان کرد: در طول اجرای این پروژه شرایط سخت جغرافیایی، ۴۰۰ مورد معارض اراضی موجود در مسیر، توسعه و تعریض جاده تکاب به کندی و تداخل آن با لوله گاز اجرا شده و تخریب آن در سه نقطه به طول یک کیلومتر و جابجایی و مرمت آن، به همراه شیوع ویروس کرونا، روند کار را کمی کند کرده بود که با تلاش کارکنان شرکت گاز استان از این مشکلات عبور کردیم تا بزرگ‌ترین مجتمع طلای خاورمیانه و روستاهای آن محور از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

.شیخی، درباره گازدار شدن دیگر روستاهای این محور نیز اعلام کرد: ۱۴ روستای دیگر در مرحله تست و آزمایش بوده و پس از تایید آزمایش‌ها، گازرسانی به آن‌ها نیز به بهره‌برداری می‌رسد

بر اساس گزارشی از ایرنا، زر‌شوران، روستایی از توابع بخش تخت سلیمان شهرستان تکاب در استان آذربایجان غربی ایران است که بزرگ‌ترین معدن طلای خاورمیانه را در خود جای داده است. میزان بهره‌مندی شهرهای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز در دولت تدبیر و امید رشد بسیار مناسبی داشته و به رقم ۹۹.۶ درصد رسیده است. تعداد مشترکان شهری گاز در آذربایجان‌غربی در دوره هفت سال از این دولت به بیش از ۷۹۱ هزار و ۸۱۴ عدد رسید و تعداد انشعابات نیز از مرز ۳۰۴ هزار و ۶۱۴ گذشته است. در دوره تمامی دولت‌های قبل از دولت تدبیر و امید، تنها ۳۰۴ روستا در استان از نعمت گاز بهره‌مند بود که طی هفت سال فعالیت دولت تدبیر و امید به بیش از ۸۶۶ روستا گازرسانی شده است.

به عبارتی دیگر در سال ۱۳۹۲ تنها ۳۲ درصد خانوارهای روستایی از گاز طبیعی بهره‌مند بودند ولی در حال حاضر ضریب نفوذ گاز طبیعی بین خانوارهای روستایی با درنظر گرفتن طرح‌های در حال اتمام به بالای ۸۱ درصد می‌رسد. البته دولت تدبیر و امید در میزان شبکه‌گذاری نیز در مقایسه با تمامی دولت‌های قبل از خود رکورددار است؛ به طوری که تا قبل از سال ۱۳۹۲ تنها یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه‌گذاری برای گازرسانی به روستاهای آذربایجان‌غربی انجام شده بود که پس از سال ۱۳۹۲ هشت هزار و ۳۵ کیلومتر دیگر شبکه‌گذاری انجام شده است.

آذربایجان‌غربی زمانی از جمله استان‌های کم‌برخوردار در حوزه گاز طبیعی به شمار می‌رفت اما با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید این نقیصه از طریق تزریق اعتبار ویژه و اجرای طرح‌های گازرسانی در مناطق سخت‌گذر استان برطرف شد؛ این استان با اتمام طرح‌های در دست اجرا تا پایان دولت دوازدهم به استان‌های پیشتاز در میزان برخورداری از گاز طبیعی تبدیل می‌شود. آذربایجان غربی ۱۷ شهرستان، ۴۳ شهر و بیش از دو هزار و ۸۰۰ روستا دارد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.