سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
اجرایی برنامه احداث ۴ پایگاه امداد در زغال‌سنگ طبس
06 بهمن 1400 - 15:22
شناسه : 23680
مدیر مجتمع معادن زغال‌سنگ طبس از آغاز عملیات اجرایی احداث نخستین پایگاه امداد و نجات معادن زغال‌سنگ کشور در این مجتمع طی دهه فجر خبر داد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی ایمپاسکو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حمیدرضا عسکری مدیر مجتمع معادن زغال‌سنگ طبس، اظهار داشت: طرح احداث پایگاه امداد و نجات مجتمع معادن زغال‌سنگ طبس با هدف ارتقای شاخص‌های ایمنی این معدن به مساحت ۱۵ هزار مترمربع و اعتبار حدود ۸۶۰ میلیارد ریال احداث می‌شود. این طرح اکنون در مرحله تجهیز کارگاه است و طی ۲۰ ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: این پایگاه امداد و نجات شامل امکاناتی از جمله پد فرود هلیکوپتر امداد، ساختمان درمانی مجهز به اتاق عمل، پارکینگ خودروها و انبار تجهیزات آتش‌نشانی و امدادی، فضای مانور و تمرین گروه امداد و نجات، فضای آموزشی و اداری و سالن ورزشی، ساختمان‌های تاسیساتی، خدمات رفاهی و آسایشگاه امدادگران و کارکنان و فضای سبز و محوطه‌سازی می‌توان اشاره کرد.

مدیر مجتمع معادن زغال‌سنگ طبس با اشاره به برنامه‌های پیش روی پایگاه امداد و نجات این مجتمع، گفت: تامین تجهیزات ایمنی امداد و نجات و اورژانس، آموزش امدادگران و نیروهای ایمنی معادن و صنایع معدنی، انجام مانورهای آموزشی، انجام عملیات امداد و نجات در بروز حوادث، اقدامات اولیه پزشکی و انتقال اورژانسی مصدومان و حادثه دیدگان در پایگاه مذکور مدنظر است.

عسکری در پایان خاطرنشان کرد: مجتمع معادن زغال‌سنگ طبس از سال ۱۳۹۷ اقدام به انجام مطالعات و پیگیری‌های لازم از ایمیدرو کرد و این موضوع به عقد تفاهم‌نامه بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران مبنی بر بازسازی، آماده‌سازی و احداث پایگاه‌های امداد نجات و تجهیز آن در ۴ حوزه زغالی بزرگ کشور شامل مناطق طبس، کرمان، البرز مرکزی و البرز شرقی منتهی شد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.