دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت ×
«معدن سبز» تحقق مسئولیت اجتماعی از سوی معادن
07 اسفند 1401 - 15:15
شناسه : 33798
محمدمهدی شریفی، رئیس اداره منابع طبیعی کاشان با بیان اینکه اولین طرح «معدن سبز» شمال استان اصفهان در کاشان اجرایی شد، گفت: سالانه ۲۰ هزار نهال با اجرای این طرح کاشته می‌شود‌.
ارسال توسط : منبع : تسنیم
پ
پ

به گزارش فلزات‌نیوز، محمدمهدی شریفی ضمن تاکید بر لزوم تحقق مسئولیت اجتماعی از سوی معادن، اظهار داشت: کاشان در حوزه معادن پتانسیل بسیار بالایی دارد، به نحوی که یک چهارم معادن استان اصفهان در شهرستان کاشان قرار دارد.

وی ضمن تاکید بر کاهش مخاطرات زیست‌محیطی عملیات‌های معدنی گفت: یکی از راهکارهای جذب گرد و غبار ناشی از فعالیت معادن توسعه فضای سبز شهرستان کاشان است که بالغ بر یک میلیارد ریال اعتبار، طرح معدن سبز در منطقه «ورتاوه قمصر» در مسیر جاده قهرود آغاز شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کاشان در بیان جزئیات این طرح ابراز داشت: در این طرح چهارهزار و ۵۰۰ اصله نهال درختان جنگلی دیم کشت می‌شود و در سال‌های آینده در سایر معادن شهرستان کاشان نیز اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در تلاش هستیم طرح معدن سبز، سالانه برای پنج معدن با بیشترین آلایندگی اجرا شود، گفت: با این هدف‌گذاری نیازمند کاشت ۲۰ هزار اصله نهال در طرح معدن سبز هستیم. شریفی با بیان اینکه ضمن اشاره به نوع گونه‌های نهال‌های کاشته شده  تصریح کرد: در طرح معدن سبز از نهال‌ گونه‌های جنگلی بومی منطقه کاشان، شامل بادام کوهی و پسته کوهی استفاده می‌شود که با آب‌ و هوای منطقه نیز سازگار است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.