سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
اجرای برنامه اکتشاف در سه پهنه استان فارس
31 فروردین 1400 - 12:45
شناسه : 10799
رییس هیات عامل ایمیدرو خبر داد: رییس هیات عامل ایمیدرو، در نشست با استاندار فارس، نمایندگان مجلس و مسئولان این استان، ضمن بیان برنامه اکتشاف در سه پهنه در حال انجام این استان، گفت: سازمان ایمیدرو در 41 درصد از مساحت استان فارس به انجام فعالیت‌های اکتشافی می‌پردازد.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، وجیه‌الله جعفری رییس هیات عامل ایمیدرو در این نشست،‌ اظهار داشت: این پهنه‌ها شامل «پهنه شمال» به مساحت ۱۷ هزار کیلومتر مربع، «پهنه پتانسیل‌یابی دولومیت جنوب» به مساحت ۲۸ هزار کیلومترمربع و «پهنه پتانسیل‌یابی شهرستان ممسنی» به مساحت ۵۵ هزار کیلومترمربع است.

وی افزود: در پهنه شمال، فاز شناسایی و پی‌جویی پنج هزار کیلومتر مربع در قالب ۱۴ محدوده در زمینه پلی متال (آهن، کروم، مس و منگنز) انجام می‌شود. این فاز در صورت شدت نیافتن ویروس کرونا تا پایان خرداد ماه سال جاری به اتمام می‌رسد.

رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: در پهنه دولومیت، به دلیل سیلیس بالا بر روی ۱۸۰ کیلومترمربع در مرکز تحقیقات کرج، تست تکنولوژی انجام می‌دهیم که امیدواریم تا شهریور ماه سال جاری به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.

جعفری بیان کرد: در پهنه ممسنی نیز ۷۵۰ کیلومترمربع در قالب ۱۰ محدوده که شامل ۹ محدوده آهک و یک محدوده بوکسیت و فسفات است، به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان معرفی شده و طی هفته جاری، جلسه دفاعیه با کارشناسان این سازمان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با ایجاد تفاهم‌نامه با سازمان حفاظت محیط‌زیست استان، برنامه‌های اکتشاف محدوده‌های حفاظت شده را پیش بریم.

رییس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: با توجه به فعالیت صنایع فولادی و اجرای طرح‌های توسعه فولادی استان فارس، ایمیدرو درصدد است تا شرایط تامین مواد اولیه مورد نیاز این واحدها را از معادن این استان فراهم کند.

شایان ذکر است که در این نشست، عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس، ابراهیم عزیزی نماینده شیراز، رحیم زارع نماینده آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان، فرهاد طهماسبی نماینده نی‌‍‌ریز، حمید ظهرابی مدیرکل سازمان حفاظت محیط‌زیست استان فارس، حمیدرضا ایزدی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس و تعدادی از مسئولان شرکت‌های فولادی حضور داشتند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.