دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت ×
اجرای بیش از ۲۰۰۰۰ میلیارد ریال پروژه توسط ایمیدرو در لرستان
09 اسفند 1401 - 9:12
شناسه : 33880
بهمن جعفری، رئیس سازمان صمت لرستان گفت: ایمیدرو بیش از 20000 میلیارد ریال پروژه در استان لرستان در دست اجرا دارد. در لرستان بیش از ۱۸ نوع ماده معدنی وجود دارد و اکثرا از نوع غیرفلزی هستند.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش فلزات‌نیوز، بهمن جعفری با بیان این مطلب افزود: در سال جاری پروانه بهره‌برداری معدن سنگ‌‌آهن در الیگودرز صادر شده و تاکنون بیش از ۱۰ هزار تن از این ماده معدنی استخراج شده است.

رئیس سازمان صمت لرستان ضمن اعلام اینکه شهرستان نورآباد دارای ذخایر منگنز است، افزود: پهنه‌ای که ایمیدرو تعریف کرده بود به هفت زیرپهنه تبدیل شده که از این تعداد، چهار پهنه در الیگودرز و سه پهنه در بروجرد وجود دارد.

جعفری اضافه کرد: احتمال دارد که یکی از این مواد معدنی طلا باشد، که این امر مستلزم اقدامات ژئوشیمی و ژئوفیزیک بوده تا مشخص شود چه نوع ماده معدنی فلزی با چه ذخیره‌ای وجود دارد تا مشخص شود که امکان استخراج و صنایع‌فرآوری آن به چه صورت باشد.

وی افزود: خوشبختانه ایمیدرو در سال جاری بیش از ۲۰۰۰۰میلیارد ریال پروژه در استان در دست اجرا دارد.

پروژه کاغذ از سنگ الیگودرز

رئیس سازمان صمت لرستان اظهار کرد: پروژه کاغذ از سنگ الیگودرز یکی از این پروژه‌ها است که در سال‌های گذشته جزو مصوبات دولت محسوب می‌شود و در سال جاری با توجه به پیگیری‌های انجام شده، قرار شد ایمیدرو ماشین‌آلات و تجهیزات این پروژه را تامین کند.

جعفری با بیان اینکه پنج میلیون دلار حجم سرمایه‌گذاری خطوط تولیدی این پروژه است، بیان کرد: کمپانی سازنده ماشین‌آلات نیز تعیین شده است.

آهک هیدراته پلدختر

وی اضافه کرد: آهک هیدراته پلدختر یکی دیگر از پروژه‌ها است که هم‌اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بخش عمده‌ای از این پروژه، ماشین‌آلات داخلی هستند که عقد قرارداد شده و بالغ بر ۸۵ درصد ماشین‌آلات نیز ساخته شده است.

پروژه استیل کورد سلسله

رئیس سازمان صمت لرستان بیان کرد: استیل کورد نیز یکی دیگر از پروژه‌ها است که با حضور وزیر صمت در لرستان از آن بازدید شد و در شهرک صنعتی شماره یک شهرستان سلسله استقرار پیدا خواهد کرد.

جعفری گفت: پروژه استیل کورد سلسله، متعلق به ایمیدرو است که ۵۱ درصد سهام آن متعلق به فولاد مبارکه اصفهان و ۴۹ درصد سهام نیز به هلدینگ سرمایه‌گذاری به معادن است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.