سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
اجرای تفاهم‌های پولی و بانکی ایران و روسیه
18 تیر 1401 - 16:49
شناسه : 30078
رییس کل بانک مرکزی با اشاره به اراده سیاسی دو کشور ایران و روسیه برای توسعه روابط اقتصادی گفت: در حال حاضر ظرفیت‌های بسیار خوب اقتصادی بین دو کشور مهیا است و فعالان اقتصادی دو کشور نتایج تفاهم‌های انجام شده را خواهند دید.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، علی صالح‌آبادی رییس کل بانک مرکزی، با تشریح نتایج سفر به روسیه، اظهار داشت: در این سفر، گفت‌وگوهای بسیار خوب و ارزنده‌ای با مقامات عالی و اقتصادی روسیه داشتیم و با توجه به تاکیدهای روسای جمهور دو کشور به توسعه روابط پایدار اقتصادی بین ایران و روسیه، مقرر شد در زمینه‌های مالی و بانکی زمینه‌های لازم را برای توسعه پایدار روابط ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه و اراده سیاسی دو کشور هم بر توسعه تعامل‌های اقتصادی است، ادامه داد: خوشبختانه هم از طرف جمهوری اسلامی ایران و هم از طرف روسیه، علاقه‌مندی قابل ملاحظه‌ای برای توسعه روابط وجود دارد، لذا در این خصوص مذاکره‌های مطلوبی انجام شد و امیدواریم در آینده زمینه‌ساز توسعه پایدار روابط دو کشور باشد. به زودی، تفاهم‌های انجام شده در این سفر را اجرایی خواهیم کرد و نتایج آن را تاجران، بازرگانان و فعالان اقتصادی دو کشور خواهند دید.

رییس کل بانک مرکزی، ادامه داد: طبعا استفاده از ارزهای غیر دلار، یورو و سایر موضوع‌هایی که تاجران و فعالان اقتصادی بتوانند از بسترهای جدید استفاده کنند، جزو مواردی است که مورد پیگیری قرار می‌گیرد و باید نتایج آن را در عمل شاهد باشیم.

صالح‌آبادی در پایان با بیان اینکه ایجاد بسترهای مالی، یکی از مهم‌ترین محورهای توسعه اقتصادی به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: این سفر توانست زمینه‌های بسیار خوبی برای روابط تاجران و بازرگانان دو کشور ایجاد کند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.